آمار مطالب

کل مطالب : 200
کل نظرات : 33

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 97
باردید دیروز : 7
بازدید هفته : 106
بازدید ماه : 104
بازدید سال : 2111
بازدید کلی : 29174

Alternative content




فال حافظ

کد متحرک کردن عنوان وب

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد حرکت متن دنبال موس حدیث موضوعی

http://uploadboy.com/free12802.html

آخرین مطالب مسجدنما

↑ شما هم کدش را داشته باشید

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : شنبه 28 ارديبهشت 1392
نظرات

امام حسن مجتبی (ع) :

ايها الناس انه من نصح لله و اخذ دليلا هدي للتي هي اقوم و وفقه الله للرشاد و سدده للحسني (تحف العقول،ص 227)
 اى مـردم! هركه براى خدا خالص شود و گفتار او را راهنماى خود گيرد ، به راهـي كه استوارتر است رهنمون گردد و خداوند به هدايت و رستگارى توفيقش دهد و در كار نيك كمكش رساند .

تعداد بازدید از این مطلب: 611
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : شنبه 21 ارديبهشت 1392
نظرات

از حضرت عباس(ع) چه می‌دانی؟

نوحه، محرم، حضرت عباس

 

 

• حضرت ابوالفضل، 14 سال و چهل وهفت روز با پدر بزرگوارش علی علیه‌السلام زیست.1

 

• 9 سال و چهار ماه و هفده روز امامت برادر بزرگوارش امام حسن مجتبی علیه‌السلام را پذیرفت.2

 

• بیست و چهار بهار از حیات پرفروع عباس می‌گذشت که امام حسین علیه‌السلام به امامت رسید و از این پس تا پایان عمر خویش (34 سالگی) ولایت پذیری عاشق بود. 3

 

• گفته‌اند: سن حضرت عباس هنگام ازدواج، بیست سال بوده است و با لُبابه دخترِ عبدالله بن عباس (که پسرعموی پیامبر بود) ازدواج کرد.4

 

• براساس نظر مشهور تاریخ نگاران، ثمره این ازدواج، 2 فرزند به نام عبیدالله و فضل‌الله است.5

 

• برادران تنی حضرت عباس، عبدالله و جعفر و عثمان بودند که همگی در کربلا به شهادت رسیدند. عبدالله 25 سال، جعفر 19 سال و عثمان21 سال داشت.6

 

• اینکه به او «ابوالفضل» می گفتند، به خاطر یکی از این دو علت است: 1. پسری به نام فضل داشت؛ 2. چون سراسر زندگی درخشان آن حضرت، پر از فضل و فضیلت بود؛ مگر نه اینکه ابوالفضل یعنی پدر فضیلتها.7

 

• نام مبارک قمر بنی هاشم عباس علیه‌السلام، بنا بر حروف ابجد 133 است.

 

• بارها و بارها تجربه نشان داده اگر کسی برای برآورده شدن حاجت و رفع گرفتاری خود، پس از نماز روز جمعه، 133 بار بگوید: «یا کاشِفَ الکَربِ عَن وَجهِ الحُسینِ؛ اِکشِف لی کَربی بِحَقّ اخیکَ الحُسَین؛ ای عباسی که اندوه را از چهره حسین برطرف ساختی! اندوه مرا به حق برادرت حسین برطرف کن.» انشاءالله حاجت او برآورده می‌شود.8

 


1- سپهسالار عشق، صص 24 و 46 و 48 و 82.

2- همان.

3- همان.

4. ابوالفضل هادیمنش، ماه در فرات، مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما، صص 23 و24.

5. همان.

6. محمدمحمدی اشتهاردی، پرچمدار نینوا، صص 162 و 161.

7. همان.

8. امیرحسین علیقلی، هفتاد و دو درس زندگی از سیره عملی ابوالفضلالعباس، ص64.

تعداد بازدید از این مطلب: 595
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392
نظرات

برای آن دسته از شما که دوست دارید از یکنواختی همیشگی نجات پیدا کنید، در زیر 4 پیشنهاد ساده آورده‌ایم که کمکتان می‌کند استفاده بیشتری از زندگیتان ببرید و زندگی را با تمام وجود تجربه کنید و از آن لذت ببرید.

جک لندن گفته است، « درست‌ ترین عملکرد انسان زندگی کردن است، نه وجود داشتن. » خیلی وقت‌ ها اجازه می‌دهیم زندگی هر طور که دوست دارد بگذرد، هرچه که برایمان پیش می‌آورد را می‌پذیریم و امروزمان تفاوتی با دیروزمان ندارد. این نسبتاً طبیعی و راحت به نظر می‌رسد، به جز آن ندای همیشگی در مغزتان که می‌گوید، « وقتش رسیده کمی تغییر ایجاد کنی.»
1 - حرف‌های منفی دیگران را نادیده بگیرید
اگر به دیگران اجازه دهید بیشتر از اینکه بازده‌ای به زندگیتان بدهند، از آن کسر کنند، تعادل زندگیتان بر هم خورده و بدون اینکه بفهمید اسیر منفی‌ بافی خواهید شد. نظرات بی‌فایده و آزاردهنده دیگران را نادیده بگیرید. هیچکس حق قضاوت کردن در مورد شما را ندارد. ممکن است داستان زندگیتان را شنیده باشند اما مطمئناً نمی‌توانند حس و حالتان را درک کنند. شما هیچ کنترلی روی حرف‌های دیگران ندارید؛ اما کنترل اینکه به آنها اجازه بدهید این حرفها را به شما بزنند یا نه دست خودتان است. شما می‌توانید حرف‌های مسموم آنها را رد کنید تا به قلب و فکرتان آسیب نرسانند.
2 - همان کسی باشید که واقعاً هستید
اگر آنقدر خوش‌شانس باشید که چیزی داشته باشید که شما را از دیگران متمایز کند، به هیچ وجه آن را تغییر ندهید. خاص بودن باارزش است. در این دنیای دیوانه که سعی دارد شما را مثل بقیه کند، جرات این را پیدا کنید که خودِ فوق‌العاده‌تان باشید. و اگر بخاطر متفاوت بودن بقیه به شما خندیدند، شما هم بخاطر یکسان بودن به آنها بخندید. تنها ایستادن جرات زیادی می‌خواهد اما ارزشش را دارد. اینکه خودتان باشید بسیار ارزشمند است!
3 - به ندای درونیتان گوش دهید
زندگی یا سفری پرمخاطره است یا هیچ چیز نیست. هیچوقت نمی‌توانیم با ادامه کارهایی که همیشه می‌کنیم، به چیزی تبدیل شویم که می‌خواهیم. تصمیم بگیرید که به ندای درونیتان گوش دهید نه نقطه‌نظرات بقیه آدمها. همان کاری را بکنید که ته قلبتان مطمئن هستید درست است. راه، راه خودتان است. ممکن است بقیه در این مسیر با شما همراه شوند اما هیچکس نمی‌تواند این راه را بجای شما بپیماید. و یادتان نرود که قدردان همه روزهای زندگیتان باشید. روزهای خوب شما را غرق در خوشبختی می‌کنند و روزهای بد تجربه‌تان را بالا می‌برند و بدترین روزها بهترین درس‌ها را به شما می‌دهند.
4 - به استقبال تغییر بروید و از هرچه زندگی برایتان پیش می‌آورد لذت ببرید
سخت‌ترین قسمت رشد کردن این است که چیزهایی که به آن عادت کرده‌اید را کنار بگذارید و با چیزهایی جلو روید که برایتان جدید است. بعضی‌وقت‌ها باید دست از نگران بودن، تعجب کردن، شک کردن بردارید و ایمان داشته باشید که همه چیز خوب پیش خواهد رفت. به سردرگمی‌هایتان بخندید، هوشیارانه در زمان حال زندگی کنید و از هر چه که زندگی برایتان پیش می‌آورد لذت ببرید. شاید آخر کار به آنجایی نرسید که ابتدا قصد داشتید، اما به همان جایی خواهید رسید که باید می رسیدید.
تعداد بازدید از این مطلب: 568
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392
نظرات

دستورالعمل امام رضا(ع) برای رفع غم و اندوه +صوت دعا

وقتی غم و اندوه گریبانمان را گرفت، وقتی ناامیدی از هر سو به ما هجوم آورد و وقتی کارد به استخوانمان رسید، چه کنیم؟ چگونه به درگاه خدا دعا کنیم تا زنگار از دلمان بزداید؟ امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) برای این درد نسخه‌ای نافع دارد.

شاید بسیاری از افراد ندانند که چطور و چگونه باید دعا کرده و خواسته خود را از خداوند متعال طلب کنند. امام علی‌بن موسی الرضا(ع) این موضوع را با دعاهای نورانی خود به ما می‌آموزد.

آن حضرت در یکی از دعاهای خود چگونگی درخواست برای برطرف شدن غم و اندوه را آموزش می‌دهند. ایشان می‌فرمایند:

هر که غم و اندوهی دارد[ دو رکعت نماز به جا آورد و در هر رکعت یک بار سوره حمد و 13 بار سوره قدر را بخواند و هنگامی که از نماز فارغ شد، به سجده برود و بگوید:

«اللّهم یا فارج الهمّ و کاشف الغمّ، و مجیب دعوة المضطرّین، و رحمان الدّنیا، و رحیم الاخرة، صلّ علی محمد و آل محمد، و ارحمنی رحمة تُطفِیءُ بها عنّی غضبک و سخطک، و تُغنینی بها عمّن سِواک» (خداوندا! ای گشاینده و زداینده [ابرهای] حزن و اندوه و ای برطرف کننده غم و ای اجابت‌کننده دعای انسان‌های مضطر و بیچاره و ای بخشاینده در دنیا، و بسیار مهربان در آخرت، بر محمد و آل محمد درود و رحمت فرست، و بر من رحم کن، رحمتی که به وسیله آن خشم و نارضایتی‌ات نسبت به من را خاموش سازی و مرا از غیر خودت بی‌نیاز کنی)

سپس گونه راست خود را به زمین چسببانده و بگوید:

«یا مُذلّ کل جبّار عنید، و یا معزّ کلّ ذلیل، قد وحقّک بلغ المجهود منّی فی امر "کذا"، ففرّج عنّی.» (ای ذلیل‌کننده هر متکبر سرکش و ای عزیزکننده هر خوار و ذلیلی، قسم به حق خودت که حقیقتاً درباره "فلان کار" سختی و مشقّتم به نهایت شدت رسیده [کارد به استخوانم رسیده]، پس گشایشت را نصیبم فرما!)

سپس گونه چپ خویش را به زمین چسبانده و مانند همان عبارت را بگوید، آنگاه پیشانی را به زمین بچسباند و مانند آن عبارت را بگوید، که در این صورت خداوند سبحان غم و اندوه او را بزداید و حاجتش را برآورد.

 

این دعای زیبا را از اینجا دانلود کنید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 635
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392
نظرات

نماز جماعت از جمله اعمالی است که در قرآن و روایات معصومین به آن سفارش شده است. مانند آيه ۴۳ سوره بقره:  وَ‌أَقِيمُوا الصَّلَوةَ وَ‌ءَاتُوا الزَّكَوةَ وَ‌ارْكَعُوا مَعَ الرَّ‌كِعِينَ ( و نماز را به پاى داريد و زكات را بدهيد و با ركوع كنندگان ركوع كنيد) که با کمی تامل در این آیه می توان دریافت، امر به رکوع کردن با دیگران دلیلی بر به جماعت خواندن نماز است. در ابتدای آیه نیز خداوند به جای " خواندن " نماز، از " به پا داشتن" استفاده کرده است که از این نکته می توان دریافت، علاوه بر وظیفه نماز خواندن، برپایی آن در جامعه و بین افراد نیز سفارش شده است. از طرفی برپایی نماز، علاوه بر خواندن اذکار، مفهوم برپایی ارکان مهم آن نیز بوده است که مهمترین آن توجه و حضور قلبی در پیشگاه خداوند است. نتیجه ی این گونه برپایی، تاثیر مثبت در روح و جان آدمی است.

در بین روایات نیز موارد بسیاری دیده می شود که در موضوع ثواب آن می توان به این روایت اشاره کرد: اگر يك نفر به امام جماعت اقتدا كند، هر ركعت از نماز آنان، ثواب صد و پنجاه نماز دارد و اگر دو نفر اقتدا كنند هر ركعتى ثواب ششصد نماز دارد و هر چه بيشتر شوند، ثواب نمازشان بيشتر مى‌شود تا به ده نفر برسند وقتى عدّه آنان از ده نفر گذشت، اگر تمام آسمان‌ها كاغذ و درياها مركب و درخت‌ها قلم و جن و انس و فرشتگان نويسنده شوند، نمى‌توانند ثواب يك ركعت را بنويسند) محمد باقر مجلسى، بحارالانوار، ج۸۵، ص۱۴; توضيح المسائل مراجع، ج۱، ص۷۹۵، مسئله ۱۳۹۹.)

برای تعقیبات نماز، در مفاتیج الجنان، دعاهایی ذکر شده است اما با سیری در احادیث و روایات موجود، مواردی چون سجده شکر، تسبیحات حضرت زهرا(سلام الله علیها)، قرائت آیه ۵۶ سوره احزاب (إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا) و سه صلوات و ... از بقیه موارد، بیشتر سفارش شده اند. حاج حسنعلی نخودکی نیز در سفارشی به امام خمینی (ره) که آن را بهتر از کیمیا خواندند، تلاوت آیت الکرسی، تسبیحات حضرت زهرا(سلام الله علیها)، سوره توحید، صلوات و ... را توصیه کرده اند. با تمام این تفاسیر باز هم در مساجد و نمازخانه ها و اماکنی که نماز جماعت برپا می شود، بسیاری از افراد، به محض تمام شدن نماز شروع به مصافحه ( دست دادن ) با نمازگزاران اطرافشان می کنند. با توجه به روایات و احادیث، اولویت با اعمال و اذکاریست که ذکر شد. عده ای این مصافحه و تکبیرها و شعارهای سیاسی بلافاصله بعد از نماز را بدعت خوانده اند اما تمامی مراجع، بدعت بودن آن را رد کرده اند و اذکاری چون تسبیحات حضرت زهرا (سلام الله علیها) را برای ابتدای فراغت از نماز سفارش کرده اند. هرچند که از مصافحه به عنوان یک امر پسندیده و مستحب بین مومنین در تمام اوقات یاد شده است و شعارهای انقلابی اسلامی را مطلوب اما خارج از عبادت دانسته اند. امام مهم اینجاست که اعمال بعد از نماز، اهمیت های متفاوتی دارند تا جایی که برخی از آنها را بهتر است قبل از به هم خوردن حالت نماز انجام داد.

از امام باقر علیه السلام روایت شده است: «از جهت حمد و ذکر، خدا با چیزى بهتر از تسبیح حضرت فاطمه زهرا علیها السلام عبادت نشده است. اگر عملى بهتر از آن بود، پیامبر خدا آن را به زهرا علیها السلام عطا مى‌کرد.»سوال اینجاست که چرا با وجود دلایل و احادیث مختلف برای اثبات اولویت داشتن اعمال دیگر بر مصافحه، با وجود تذکر و امر به معروف کردن، باز هم متقاعد نمی شوند و بر رفتار خود اصرار دارند؟

احادیث دیگری در زمینه اهمیت تسبیحات حضرت زهرا (سلام الله علیها)به شرح ذیل نقل شده است:
از امام صادق علیه السلام روایت شده است:
((مَنْ سَبَّحَ اللَّهَ فِى دُبُرِ الْفَرِیضَةِ تَسْبِیحَ فاطِمَةَ الْمِائَةَ مَرَّةً وَاَتْبَعَها بِلا اِلهَ اِلَّا اللَّهُ مَرَّةً غُفِرَ لَهُ؛
هر کس پس از نماز واجب، با تسبیح فاطمه علیهاالسلام صد بار به تسبیح خدا بپردازد، و به دنبال آن یک بار «لا اِلهَ اِلَّا اللَّه» بگوید، آمرزیده مى‌شود))
در حدیث دیگرى از آن حضرت روایت شده است:
((تَسْبِیحُ فاطِمَةَعلیهاالسلام فِى کلِّ یوْمٍ فِى دُبُرِ کلِّ صَلاةٍ اَحَبُّ اِلَى اللَّهِ مِنْ صَلاةِ اَلْفِ رَکعَةٍ فِى کلِّ یوْمٍ؛
تسبیح فاطمه زهرا هر روز بعد از هر نماز، از هزار رکعت نماز در هر روز، نزد خدا محبوب‌تر است))
همچنین ایشان می فرمایند: «مَنْ سَبَّحَ تَسْبِیحَ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ علیها السلام فِى دُبُرِ الْفَرِیضَةِ قَبْلَ اَنْ یثْنِىَ رِجْلَیهِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ؛
هر کس بعد از نماز واجب، پیش از آنکه پاهاى خود را جفت کند (قبل از به هم خوردن حالت جلوس تشهد و سلام)، تسبیح فاطمه زهرا علیها السلام بگوید، خداوند او را مى آمرزد))
از این احادیث معلوم مى شود که گفتن تسبیح حضرت فاطمه زهرا علیها السلام ارزش فوق العاده اى دارد و بهترین زمان گفتن آن، بعد از نماز واجب، بدون فاصله و پیش از به هم خوردن حالت نماز مى باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 613
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392
نظرات

هشدار قبل از موشک باران تهران در عالم رویا

یک نفر به بنده گفت: من قبل از موشک باران تهران در عالم رویا دیدم که یک عذابی آمد و گوشت ها را از بدن ها جدا کرد و سرها از بدن ها جدا شد و بسیاری از مردم زیر آوار رفتند، در همین حال این آیات را خواندند که «کلا انها لظی نزاغه للشوی تدعوا من ادبر و تولی» یعنی نازل شدن این عذاب بخاطر پشت کردن مردم به احکام الهی است.

زلزله را خودت درست می کنی، آقا جون!

زلزله را خودت ایجاد می کنی، زلزله را خودت درست می کنی، آقا جون!! زلزله از بی عدالت من است، از انحراف من است، یک ضرر اجتماعی است که وقتی آمد، همه را می گیرد، همان طور که باران رحمت برهمه می بارد.

منتهی الامر اگر اشخاص وظیفه شناس در اثر زلزله بمیرند، جزء شهداء هستند

آیا اگر بنده یک فرزنده داشته باشم که درسش را بخواند و وظایف اجتماعی و انفرادی اش را هم رعایت کند، باید او را تنبیه کنم یا تشویق؟

 

مومن محتاج این سه خصلت است

امیدواریم پرودگار آن سه خصلتی را که امام جواد (ع) فرموده اند، به ما عنایت بفرماید: ایشان فرمودند «المومن یحتاج الی ثلاث خصال: توفیق من الله و واعظ من نفسه و قبول ممن ینصحه». 

مومن محتاج سه خصلت است: توفیقی از پروردگار، واعظی در درون و قبول نصیحت ناصحان.

انشالله در اثر کثرت ممارست و در اثر توجه به مقام اقدس حق، پروردگار این سه خصلت را به ما عنایت بفرماید. 

از کتاب "زملک تا ملکوت" متن سخنان اخلاقی مرحوم آیت الله حق شناس

تعداد بازدید از این مطلب: 544
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392
نظرات

برادر آقا کمال که به جبهه رفت و شهید شد یک روز به بنده گفت : دیشب مرا آقا هشت تا چوب زد.گفتم : آقا ! چرا مرا چوب می زنید ؟فرمود : چرا به مسجد نمی روی ؟ آنجا مساله گفته می شود , روایت گفته می شود , چرا آنجا نمی روی تا به روایات و مسائل شرعی گوش بدهی . اگر رفتی ، رفتی و الا  دفعه بعد شانزده چوب می زنیم . یک صلوات بفرستید. 

به نقل از کتاب : زملک تا ملکوت  ( مرحوم آیت الله حق شناس تهرانی) دفتر دوم ص66  

تعداد بازدید از این مطلب: 576
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : دو شنبه 16 ارديبهشت 1392
نظرات

جناب شیخ رجبعلی خیاط ذکر « یا خَیرَحَبیبٍ و مَحبوبٍ صَلِّ عَلی مُحمّدٍ و آلِه» را بعد از دیدن نامحرم موثر و کارساز می دانستند و بارها این ذکر را به اطرافیان توصیه می کردند تا از وسوسه شیطان در امان باشند. می گفتند:


«چشمت به نامحرم می افتد، اگر خوشت نیاید که مریضی! پس اگر خوشت آمد فورا چشمت را ببند و سرت را پایین بینداز و بگو: یا خیر حبیب... ؛ یعنی خدایا من تو را می خواهم، اینها چیه، این ها دوست داشتنی نیستند ، هر چه نپاید، دلبستگی نشاید...»
 
                                         به  نقل از کتاب کیمیای محبت -محمد محمدی ری شهری
تعداد بازدید از این مطلب: 616
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : یک شنبه 15 ارديبهشت 1392
نظرات

اهانت به مقبره و پیکر مقدس (حجر بن عدی ) توسط تروریست های سوریه را محکوم می نمائیم

 

شیعه تنها مدد از حضرت حیدر گیرد

از دل خاک چو «حجر بن عدی» پر گیرد

 

در دفاع از حرم دختر مولا حتی

او کفن پاره کند زندگی از سر گیرد 

                                             (سید حمید رضا برقعی)

تعداد بازدید از این مطلب: 595
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1392
نظرات

دوست شایسته  از نگاه    امام حسن مجتبی (ع):

با کسی  همنشینی و مصاحبت و دوستی کن که :

1-هرگاه با او همنشین شدی ، مایه آراستگی تو باشد .

2-آنگاه که خدمتش کنی ، تو را نگهبان باشد .

3-هرگاه از او یاری خواستی ، کمکت کند .

4-اگر سخنی گفتی ، تو را تصدیق کند

5-اگر بر دشمن حمله بردی قدرت و صولت تو را بیفزاید .

6-اگر دستت را به فضل و نیکی دراز کردی ، او هم دست ، پیش آورد

7-اگر در تو (و زندگیت ) رخنه ای پدید آمد ؛ آن را برطرف سازد .

8-اگر از تو نیکی دید ، آن را در شمار و حساب آورد .

9-اگر چیزی از او طلبیدی ، عطا کند .

10-و اگر تو ساکت بودی (و چیزی نخواستی ) او آغاز کند (و نیازت را برطرف سازد ).                                                  بحارالانوار ،ج44،ص139

تعداد بازدید از این مطلب: 548
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1392
نظرات

اگر شما هم از درد کمر رنج می‌کشید، بدانید که تنها نیستید. از هر پنج نفر، چهار نفر درد کمر را در برهه‌ای از زندگی تجربه می‌کنند و یکی از دلایل اصلی مراجعه افراد به پزشک را می‌توان همین درد کمر برشمرد.
درد کمر می‌تواند در حالت‌های مختلف ظاهر شود و از یک درد مرده مداوم تا یک درد شدید ناگهانی شما را زمین گیر کند. این درد دلایل متفاوتی دارد و می‌تواند در اثر شکستی در ناحیه ستون فقرات، بیماری، آرتروز، دیسک کمر و … بروز کند. خیلی از افراد به دلیل داشتن اضافه وزن دچار درد در ناحیه کمر می‌شوند.

خبر خوش آنجاست که بسیاری از افراد با گذشتن چند روز و یا هفته دردشان بهبود میابد و نیازی به عمل جراحی ندارند. چیزی که بیشتر از هر درمانی مورد نیاز این دسته از افراد است، استراتژی های کمکی خود شخص است که می‌تواند در بهبود شرایط اثر خوبی بگذارد و از بازگشت درد جلوگیری کند.

1 - بیشتر تمرین کنید

در صورتی که کمر شما درد می‌کند، ممکن است به این فکر کنید که فعالیت خود را کمتر کنید و بیشتر استراحت کنید. یک یا دو روز استراحت ممکن است درد شما را کاهش دهد، اما مدت زمان بیشتر نمی‌تواند وضعیت را بهبود بخشد. متخصصان بر این باورند که تمرینهای سبک می‌تواند از میزان التهاب بکاهد و تنش عضلانی را کاهش دهد.

2 - مراقب وزنتان باشید

چندین کیلوگرم اضافه تر در ناحیه میانی بدن می‌تواند فشار مضاعفی را به کمر شما وارد کند، سعی کنید تا از وزن ایده آلتان چهار کیلوگرم کمتر باشید، تا فشار بر روی کمر شما کمتر باشد.

3 - سیگار کشیدن را متوقف کنید

سیگار کشیدن، جریان مواد معدنی مورد نیاز بدنتان را به دیسک های بین مهره‌های کمر کاهش می‌دهد و همین موضوع منجر به افزایش درد در ناحیه کمر می‌شود.

4 - حالت خوابیدن

در صورتی که بیش از حد دچار درد کمر می‌شوید با پزشک خود راجع به بهترین حالت خوابیدن صحبت کنید. خوابیدن به بغل، در حالتی که زانوهایتان را به سمت سینه جمع کرده اید، گاهی از اوقات برای افراد مبتلا به کمردرد توصیه می‌شود. در صورتی که علاقه دارید به پشت بخوابید، بهتر است تا یک بالشت را به زیر زانوهای خود قرار دهید و بالش کوچکی را نیز در پایین‌ترین قسمت کمر (گودی کمر) خود بگذارید. به خاطر داشته باشید که خوابیدن بر روی شکم می‌تواند فشار مضاعفی را بر روی کمر شما وارد کند.

5 - به حالت نشستن توجه کنید

بهترین صندلی‌ها برای نشستن، صندلی‌هایی با پشتی صاف و بیرون زدگی برای گودی کمر هستند. سعی کنید زانوهایتان را از باسن‌تان بالاتر نگاه دارید. در صورتی که برای مدت زیادی ایستاده هستید، سعی کنید تا سرتان را بالا نگه دارید و شکمتان را به داخل بگیرید. در مواقع نشستن سعی کنید از چهار پایه برای زیر پا استفاده کنید.

6 - مراقب بلند کردن اشیا باشید

برای بلند کردن اشیا سنگین خم نشوید. سعی کنید تا زانوهای خود را خم کرده و نیم‌خیز شوید، شی مورد نظر را نزدیک به شکمتان نگه دارید و به آرامی برخیزید. به بدن خود فشار نیاورید و تا جای که می‌توانید به جای کشیدن اشیاء سنگین، آنها را هُل دهید.

7 - از پوشیدن کفش پاشنه بلند خودداری کنید

کفش های پاشنه بلند، نقطه ثقل بدن شما را جابجا می‌کنند و عامل ایجاد فشار بیشتری به کمر هستند. سعی کنید از کفشهایی با پاشنه سه سانتی‌متر استفاده کنید.

8 - شلوار تنگ نپوشید

شلوارهای تنگ حرکات شما را محدود می‌کنند و شما به راحتی نمی‌توانید خم و راست شوید و همین موضوع سبب می‌شود تا فشاری بیش از حد به کمر شما وارد آید.

9 - کیف پولتان را سبک کنید

نشستن بر روی یک کیف پر پول منجر به بروز درد کمر می‌شود. سعی کنید تا کیفتان را خالی نگاه دارید و یا در زمانی که بیش از حد می‌نشینید، آن را از جیب‌تان بیرون بیاورید.

10 - کیف دستی مناسب را انتخاب کنید

کیفی را خریداری کنید که بند بلندی داشته باشد و بتواند تا بالای سرتان برسد. بهتر است تا از مدل کیف های پستچی بخرید و بند آن را بر روی شانه مخالف بگذارید، تا وزن آن در بدنتان پخش شود و تنها به یک نقطه از بدن فشار وارد نشود. زمانیکه کیف سنگینی را با دست و بدون بند حمل می‌کنید، سعی کنید تا هر چند وقت یکبار، دستتان را عوض کنید و از قرار دادن بار بیش از حد در یک سمت از بدنتان خودداری کنید. هر چند وقت یکبار، کیفتان را خالی کنید و وسیله های غیر ضروری را از آن بیرون بیاورید.

11 - کمربندها را فراموش کنید

برای کمر، تعداد زیادی کمربندهای طبی در بازار موجود است، اما اکثر آنها برای دوران نقاهت برخی از عمل های مفید است و هنوز ثابت نشده است که آنها برای دردهای شدید کمر مفید هستند.

منبع گروه اینترنتی خورشید

تعداد بازدید از این مطلب: 538
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1392
نظرات

در این پست شما میتونید 12والپیپر با موضوع امام زمان (عج) که برای موبایل تهیه کردیم با ذکر 14 صلوات به نیت سلامتی و تعجیل در فرج آقا صاحب الزمان (عج) ،‌دانلود کنید

 

  

برای دانلود روی عکس بالا کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 597
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392
نظرات

         

 

    

تعداد بازدید از این مطلب: 930
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392
نظرات

بـعـد از هـر نماز بخوان دعائى را كه رسول اكرم صلى الله عليه و آله تعليم اميرالمؤ مـنـيـن عـليـه السـلام فـرمـود:
سُبْحانَ مَنْ لايَعْتَدى عَلى اَهْلِ مَمْلَكَتِهِ سُبْحانَ مَنْ لا يَاْخُذُ اَهْلَ الاَْرْضِ بِاَلْوانِ الْعَذابِ سُبْحانَ الرَّؤُفِ الرَّحيمِ اَللّهُمَّ اجْعَلْ لى فى قَلْبى نُوراً وَ بَصَراً وَ فَهْماً وَ عِلْماً اِنَّكَ عَلى كُلِّ شَىءٍ قَديرٌ...

تعداد بازدید از این مطلب: 613
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392
نظرات

  • امام صادق علیه السلام:
  • ((اَلذُّنوبُ الَّتى تُغَيِّيرُ النِّعَمَ البَغىُ وَ الذُّنوبُ التَّى تورِثُ النَّدَمَ القَتلُ وَ الَّتى تُنزِلُ النِّقَمَ الظُّلمُ وَالَّتى تَهتِكُ السُّتورَ شُربُ الخَمرِ وَ الَّتى تَحبِسُ الرِّزقَ الزِّنا وَ الَّتى تُعَجِّلُ الفَناءَ قَطيعَةُ الرَّحِمِ وَالَّتى تَرُدُّ الدُّعاءَ وَ تُظلِمُ الهَواءَ عُقوقُ الوالِدَينِ))
  • گناهی كه نعمت ها را تغيير مى دهد، تجاوز به حقوق ديگران است. گناهى كه پشيمانى مى آورد، قتل است. گناهى كه گرفتارى ايجاد مى كند، ظلم است. گناهى كه آبرو مى بَرد، شرابخوارى است. گناهى كه جلوى روزى را مى گيرد، زناست. گناهى كه مرگ را شتاب مى بخشد، قطع رابطه با خويشان است. گناهى كه مانع استجابت دعا مى شود و زندگى را تيره و تار مى كند، نافرمانى از پدر مادر است.
  • علل الشرايع، ج 2، ص 584

تعداد بازدید از این مطلب: 580
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392
نظرات

حق مادرت اين است كه بدانى او از تو را چنان نگهداري کرده كه كسى ديگرى را بدان گونه نگهداري نکند و از ميوه دل خود تو را چنان خورانده كه هيچ كس ديگرى را بدان سان نخوراند و به راستى تو را به گوش و چشم و دست و پاى و پوست و تمام اندامهايش (به تمام وجود خود) نگهدارى كرده و بدين نگهدارى به خوشرويى و دلشادى مواظبت در پيوسته و هر ناگوارى و درد و گرانى و نگرانى (دوران باردارى را) تحمل كرده چنانكه دست تطاول (آفات) را از تو دور ساخته و تو را بر زمين نهاده و خرسند بوده است كه تو سير باشى و او خود گرسنه ماند و تو جامه پوشى و او برهنه باشد و تو را سيراب كند و خود تشنه ماند و تو را در سايه دارد و خود زير آفتاب باشد و با بيچارگى خود تو را نعمت بخشد و با بيخوابى خود تو را لذت خواب چشاند و شكمش ظرف هستى تو بوده و دامنش پرورشگاهت و سينه اش چشمه نوشت و جانش نگهدارت، سرد و گرم دنيا را براى تو و به خاطر تو چشيده است پس به قدرشناسى از اين همه او را سپاس گزار، و اين قدردانى را نتوانى جز به يارى و توفيق خداوند.  (رساله حقوق امام سجاد (ع) -حق مادر )

تعداد بازدید از این مطلب: 632
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392
نظرات

 

تعداد بازدید از این مطلب: 511
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : یک شنبه 8 ارديبهشت 1392
نظرات

کم توقع باشیم؛ از همسرمان آن قدر انتظار داشته باشیم که بتواند به انتظارات پاسخ دهد. 

  گذشت کنیم؛ مطمئنا زندگی بدون خطا نیست و هر کدام از ما دچار اشتباهاتی می شویم و با گذشت می شود زندگی شیرین تری داشت. 

  این را قبول کنیم که او با یکسری عادات و خوی ها بزرگ شده است و راحت نمی تواند آنها را کنار بگذارد. به او فرصت دهیم. 

  به خاطر همسر خود کمی از مطالب مفید و روانشناسی استفاده کنیم؛ چرا که ما تجربه کافی را در اوایل زندگی نداریم. 

  قدر حال را بدانیم شاید فردا دیگر دیر باشد. 

  این را خوب درک کنیم که می توانید بهترین لحظات رو با همسر خود داشته باشیم؛ هیچ کس نمی تواند جای همسرمان رو بگیرد. 

  صبور باشیم؛ اگر رفتار همسرمان را خوشایند نمی دانیم بهتر است با حوصله و تأمل و در شرایط مناسب او را از چگونگی رفتارش آگاه کنیم. 

  منطقی رفتار کنیم؛ مسایل را منطقی و درست بررسی کنیم و به جای منافع شخصی، مصالح زندگی مشترک را در نظر بگیریم و بی طرفانه قضاوت کنیم. 

  مثبت نگر باشیم؛ با بیاد آوردن لحظات شیرین زندگی بدبینی را از خود دور کنیم، به رفتارهای خوب همسرمان بیشتر بیندیشیم و جنبه های خوب زندگی را فراموش نکنیم. 

  یکدل باشیم؛ درک متقابل موجب ایجاد تفاهم می شود و یکدلی به وجود می آورد. 

  ارتباط کلامی و عاطفی خود را حفظ کنیم؛ سعی کنیم با همسر خود درباره ی مسائل مختلف گفتگو کنیم. صحبت کردن بهترین راه آگاهی از افکار و احساسات همسر می باشد. 

  با یکدیگر مهربان باشیم؛ همسرمان را جزئی از وجود خود بدانیم، محسناتش را بازگو کنیم، برایش خوبی بخواهیم و در راه کمک به همسرمان تمام تلاش خود را به کار ببریم. با مهربانی می توانیم مالک قلب های یکدیگر باشیم و رابطه ی گرم و صمیمی برقرار کنیم. 

  محبت پذیر و قهر گریز باشیم؛ منش توأم با مهربانی و دوری از قهر و کینه صفت همسران فداکار است. تلاش کنیم که آیینه ی زندگیمان شفاف و بدون غبار کدروت باشد. 

  سعی کنیم همدیگر را در کارهایی که در دست انجام داریم تشویق کنیم؛ چراکه هیچ کس مثل زن و شوهر نمی توانند مشوق هم باشند. 

  راستگو باشیم؛ صداقت و راستی از بهترین سرمایه های زندگی مشترک است. هرگز نباید به دروغ و نیرنگ متوسل شویم حتی اگر حقیقت به نفع ما نباشد. فراموش نکنیم که دروغ پایه های زندگی را سست می کند. 

  محیط خانواده را با صفا کنیم؛ فضای عاطفی خانواده باید چنان مطلوب و دوست داشتنی باشد که همسرمان در آن احساس رضایت خاطر کند و از امنیت روانی برخوردار باشد. 

  به نیازهای همسرمان توجه کنیم؛ رفتار دلنشین و توأم با متانت موجب می شود او خواسته های خود را به راحتی بیان کند. 

  بهداشت روانی همسر را تأمین کنیم؛ در سایه ی سلامت جسمی و روانی می توانیم به هدف های خود برسیم، بنابراین باید به رفتار او توجه نماییم و از افسردگی و خمودگیش جلوگیری کنیم. 

  با یکدیگر مشورت کنیم؛ هر یک از زوجین باید حق داشته باشند نظر و پیشنهاد خود را بیان کنند. با مشورت کردن، راه رسیدن به زندگی سالم کوتاه تر می شود. 

  قدرشناس باشیم؛ از همسرمان به خاطر انجام وظایف، مسئولیت ها و همکاری هایش قدردانی کنیم برای ابراز سپاسگزاری و تشکر به کلمه های خاصی نیازمند نیستیم! 

  احساس مسئولیت داشته باشیم؛ زن یا شوهر باید خود را در مقابل کاری که برعهده گرفته اند متعهد بدانند و از انجام دادن آن شانه خالی نکنند. 

  سعی کنیم حرمت هم را همیشه رعایت کنیم. حتی موقع دعوا ! 

  خوش قول باشیم؛ برای حرف ها و قول های خود ارزش قائل شویم و خود را در مقابل آنها مسئول بدانیم چون خوش قولی نشانه ی احترام به خود و همسر است. 

  سلایق و علایق او را بدانیم تا با این کار به او بگوئیم که چقدر برایمان مهم است؛ در بسیاری از موارد زن وشوهر از هم توقع دارند که او را خوب بشناسد و بدانند که او چی دوست دارد. 

  خود را به جای همسرمان بگذاریم؛ دنیا را از دریچه ی نگاه او ببینیم و از خود بپرسیم : “اگر من جای او بودم چه می کردم†

  سختی ها و مشکلات محیط کار را در حد ضرورت با همسرمان در میان بگذاریم؛ هم فکری بار مشکلات را سبک تر می نماید. 

  روابط زناشویی را بسیار مهم بدانیم؛ عدم توجه به این روابط موجب ایجاد مشکلات مختلف خانوادگی، روحی و روانی برای هر یک از طرفین می شود و زندگی را با خطرهای جدی روبرو می کند. 

  به همسر خود بگوییم که من به خاطر عشق به تو همه ی سختی های زندگی مان را می پذیرم چنین جملاتی باعث دلگرمی او می شود. 

  همدیگر را آرام کنیم؛ روزها همیشه بدون مشکل نیستند و شرایط سخت از زندگی جدایی ناپذیر است. اگر یک روز همسرمان عصبانی بود باید سعی کنیم او را آرام کنیم و بر عصبانیت او نیافزاییم. 

  با متانت و صداقت قبول کنیم که در بعضی از کارها همسرمان شایسته تر است. 

  با جملات زیبا از همسر خود دلجویی کنیم؛ یک جمله ی شورانگیز می تواند طوفانی از خشم و غضب و نفرت را خاموش کند و بنای زندگی را از خطرات گوناگون دور سازد. 

  برای سخن و پیشنهاد همسرمان احترام قائل شویم و خود را عقل کل ندانیم. باور داشته باشیم که همیشه همه چیز را همگان دانند.. فرمان ندهیم؛ نباید خانه را به پادگان تبدیل کنیم، متوجه باشیم که خانه کانون عشق و محبت است نه محل یکه تازی و خشونت.. از ازدواج خود اظهار پشیمانی نکنیم؛ زندگی و روابط خود را با دیگران مقایسه نکنیم و از یاد نبریم که زندگی هر کسی مطابق سلیقه و عقل و درایت او اداره می شود. 

  روی نقاط ضعف همسر خود انگشت نگذاریم؛ هر فردی ممکن است در موارد مختلف دچار ضعف باشد آشکار کردن و بزرگ جلوه دادن این نقاط ضعف موجب ایجاد کدورت می شود. هرگز نباید از نقطه ضعف ها به عنوان اسلحه ای برای سکوت یا شکست دادن همسر استفاده کنیم. 

  مقابله به مثل نکنیم؛ از رفتارهای تلافی جویانه بپرهیزیم و سعی کنیم به جای مقابله به مثل، رفتار مناسب را به او یادآوری نماییم. 

  مقایسه نکنیم؛ با مقایسه، هم همسر خود را از خود ناراحت می کنیم و هم زندگی را برخود سخت می گیریم اما باید بدانیم که تمام انسان ها نمی توانند شبیه هم باشند. 

  سعی کنیم در هر زمانی جویای حال همسر خود باشیم؛ این امر باعث می شود تا حس اهمیت زن وشوهر برای هم بیشتر شود. 

  روزهای خوب با هم بودن رو به یاد هم بیاریم؛ این امر باعث می شود تا روز های با خاطرات تلخ راحتتر فراموش شود. 

  شنونده ی خوبی باشیم؛ هنگامی که همسرمان با ما صحبت می کند حتی الامکان به چشمان او نگاه کنیم و یا با اشاره و سرتکان دادن نشان دهیم که به حرف های او توجه داریم.

تعداد بازدید از این مطلب: 530
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : شنبه 7 ارديبهشت 1392
نظرات

در کلام معصومین علیهم السلام یکسری سفارشات در خصوص رفع تنگی معیشت و فراوانی رزق و روزی شده است که اگر انسانی با عمق ایمان و اعتقاد به آن‌ها عمل کند آثار و برکاتش را در زندگی خود خواهد دید، البته گفتن این ذکرها و عمل به این سفارشات زمانی موثر خواهد شد که انسان زندگی پاکی داشته باشد و حلال و حرام برایش مهم باشد یعنی کاری نکند که با دست خودش روزی‌اش کم شود.


1ـ پیامبر خدا صلی الله علیه و آله درباره این‌که چه ذکرهایی برای رفع تنگی معیشت خوب است، فرمودند:

«هرکه خداوند متعال به او نعمتی ارزانی دارد، باید خداوند متعال را حمد و سپاس گوید و هرکه روزیش به تأخیر افتد از خداوند آمرزش بخواهد

2ـ ایشان همچنین می‌فرمایند:

«کسی که در روزی خود تأخیر و تنگی بیند، باید زیاد تکبیر (الله اکبر) بگوید و کسی که اندوهش زیاد شود، بسیار استغفار کند.»

3ـ همچنین وقتی به رسول خدا صلی الله علیه و آله عرض شد که دوست دارم روزیم زیاد شود؛ ایشان اینگونه پاسخ دادند:

«پیوسته در حال طهارت و پاکیزگی باش، روزیت افزایش می‌یابد.»

4ـ آن حضرت همچنین فرمودند:

«صدقه زیاد بدهید، تا خداوند به شما روزی بدهد.»

 

پی‌نوشت:

همه‌ی روایات از کتاب منتخب میزان الحکمه، صفحه‌ی 234 انتخاب شده است.


تعداد بازدید از این مطلب: 723
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : شنبه 7 ارديبهشت 1392
نظرات

آیت الله بهجت(ره): وقتى تأمّل مى کنیم مى بینیم همه قضایاى امام حسین(ع) در یک روز واقع شد و وقتى مردم کوفه و بصره از قضیّه ى قتل آن حضرت(ع) مطّلع شدند، ناراحت شدند و از ابتلاى آن حضرت و شهادت اسارت اهل بیت(ع)، خدا مى داند که اهل ایمان چه قدر ناراحت بودند، به حدّى که گویا باورشان نمى شد.

در طول این مدّت دل اهل ایمان خون بود. امّا ما بیش از هزار سال است که گرفتاریم و حضرت حجّت(عج) گرفتار است و دشمن ها نمى گذارند بیاید و او را حبس کرده اند. آیا حبسى از این بالاتر که نتواند خود را در هیچ آبادى نشان دهد و خود را معرّفى کند!

در این ما فوق هزار سال که آن حضرت در زندان است، خدا مى داند که قلوب اهل ایمان چه قدر خون است. آیا شایسته است که حضرت غائب(عج) در مصایب و گرفتارى شبیه قضیّه ى حسین بن على(ع) به این مدّت طولانى گرفتار باشد و ما برقصیم و شادى کنیم؟! ""

تا کی باید بار گناهان و اشتباهات خود را متوجه دیگران و دیگر چیزها بکنیم؟ تا کی بایستی این همه مصیبت را به خاطر بی توجهی و فراموش کردن امام زمانمان(ع) تحمل کنیم؟ تا کی می خواهیم خود را گول بزنیم و بیدار نشویم؟ پس کی بناست علت اصلی آن را متوجه شویم؟

پیشوای پنجم شیعیان، امام باقر(ع) می فرماید: هرگاه خداوند بخواهد بر مردم غضب کند (آن هم به خاطر اعمال ناشایست مردم) ما اهل بیت را از مجاورت با آن ها دور می کند. (اذا غضب الله تبارک و تعالی علی خلقه، نحانا عن جوارهم".(1)

بیش از هزار سال پیش که حدود هشتاد سال از دوران غیبت کبرای امام زمان(ع) می گذشت، آن حضرت در نامه ای به شیخ مفید(ره) فرمودند: "ما به خبرهای شما احاطه کامل داریم و چیزی از خبرهای شما برای ما پنهان نمی ماند و آگاهیم از ذلت و خواری که به شما رسیده، از زمانی که عده ای از شما تمایل نموده اند به عقاید و اعمالی (ناپسند) که گذشتگان صالح از آن دور بودند و عهد و پیمانی را که از آن ها گرفته شده بود (نسبت به امام زمانشان) بدور انداختند گویا که نمی دانند."

نکته قابل توجه اینجاست که این توقیع در سال های اولیه دوران غیبت فرستاده شده است، اکنون که وضع بسیار بدتر از آن زمان است و مردم در سختی ها، فشارها و فساد بسیار بیشتری گرفتار شده اند.

علاوه بر اینکه امام زمان(ع) چشم خداست و تمام زندگی ما را می بیند، در هفته دو بار نامه اعمال ما خدمت ایشان عرضه می شود و عملکردهای ما را ملاحظه می فرمایند و براساس آنچه عمل کرده ایم، با ما رفتار می کنند.

آیا می خواهید بدانید فاصله ما با امام زمانمان چقدر است و معنای غربت و تنهایی چیست؟ به این چند جمله ساده و عامیانه خوب دقت بفرمایید؛ به ما فرموده اند که روز جمعه احتمال ظهور حضرت ولی عصر(ارواحنافداه) بیشتر است. "یامولای هذایوم الجمعه و هو یومک المتوقع فیه ظهورک"(2)

حال اگر عصر جمعه ای بعد از نماز مغرب و عشاء، کسی به ما بگوید که امروز هم گذشت و امام زمان (ارواحنا فداه) ظهور نفرمودند و سپس چند لحظه بعد به ما خبر بدهند که از امروز مثلاً سیب زمینی کیلویی بیست تومان گرانتر شده است، شما را به خدا قسم برای کدام یک از این خبرها بیشتر ناراحت می شویم؟ برای کدام یک بیشتر دلهره پیدا می کنیم؟ نگران کدام یک می شویم؟

آیا زمانی که مثلا دخترمان از مدرسه برمی گردد، اول می پرسیم دخترم در راه حجابت را رعایت کردی تا قلب نازنین امام زمان(ع) را نرنجانی؟ یا ابتدا می پرسیم نمره امتحانت چند شد؟ آیا از پسرمان می پرسیم که همزمان با امام زمانت، نمازت را خواندی؟ یا اول می پرسیم مسابقه امروز را بردی یا نه؟ اصلاً به زندگی هایمان نگاه کنیم، آیا رنگ و بوی امام زمان(ع) را می دهد؟ آیاتابلویی که به دیوار خانه نصب کرده ایم، آیا وسایلی که مورد استفاده قرار می دهیم، آیا نوع زندگیمان امام زمان پسند هست؟ آیا نوع معاشرت های ما طوری هست که امام زمان هم وارد مجلسمان شوند، همنشین با ما شده و نظر لطفی داشته باشند؟ یا نه؛ آن قدر محرم و نامحرم بی پروا با هم اختلاط دارند که قلب مهربان امام زمان(ع) را می رنجاند؟ آیا ظاهر خود و خانواده مان آن طوری هست که مورد قبول و رضایت امام زمان(ارواحنا فداه) باشد؟ آیا طریقه درآمدمان طوری هست که امام زمان(ع) به آن برکت دهند و یا قدم به خانه ما گذاشته و بر سرسفره ما بنشینند؟ و خلاصه اینکه آیا روش زندگی ما همانگونه است که امام عصر(ع) می پسندد؟

دوستی می گفت داشتم از حرم مطهر امام رضا(ع) بیرون می آمدم، دیدم شخصی فریاد می زند؟ آی دزد، پولم را دزدیدند و …، مردم هم با یک حالت تأسف و دلسوزی به او نگاه می کردند، با خودم گفتم: الان اگر کسی فریاد بزند: امام زمانم نیست، امام زمانم نیامد و …، مردم با یک حالت تمسخر به او نگاه می کنند و می گویند: او دیوانه شده است.

همه این ها یک طرف که اینگونه نیستیم، گاهی در زندگی مان طوری رفتار می کنیم که انگار از امام زمان(عج)، از آن کسی که اصلا کسی وجود ما به طُفیلی ایشان و به خاطر وجود ایشان خلق شده(3)، طلبکار هم هستیم.

به هر حال یادمان نرود که علاوه بر اینکه امام زمان(ع) چشم خداست و تمام زندگی ما را می بیند، در هفته دو بار نامه اعمال ما خدمت ایشان عرضه می شود و عملکردهای ما را ملاحظه می فرمایند و براساس آنچه عمل کرده ایم، با ما رفتار می کنند.

 

پی نوشت:

1- اصول کافی ، کتاب الحجه ، ح31

2- مفاتیح الجنان –زیارت روز جمعه امام زمان(ع)

3- حضرت ولی عصر(ع) می فرمایند: "نحن صنایع الله و الخلق بعد صنایعنا". الاحتجاج ،شیخ طبرسی،ج2، ص466

تعداد بازدید از این مطلب: 563
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392
نظرات

من از اشکی که می ریزد ز چشم یار می ترسم

ازآن روزی که اربابم شود بیمار می ترسم

همه ماندیم در جهلی شبیه عهد دقیانوس

من از خوابیدن منجی درون غار می ترسم

رها کن صحبت یعقوب و کوری و غمِ فرزند

من از گرداندن یوسف سر بازار می ترسم

همه گویند این جمعه بیا، امّا درنگی کن

از این که باز عاشورا شود تکرار می ترسم

شده کار حبیب من سحرها بهر من توبه

ز آه دردناک بعد استغفار می ترسم

تمام عمر، خود را نوکر این خاندان خواندم

از آن روزی که این منصب کند انکار می ترسم

شنیدم روز و شب از دیده ات خون جگر ریزد

من از بیماریِ آن دیده ی خون بار می ترسم

به وقت ترس و تنهایی تو هستی تکیه گاه من

مرا تنها میان قبرخود نگذار می ترسم

دلت بشکسته از من لکن ای دلدار رحمی کن

من از نفرین و از عاق پدر بسیار می ترسم

هزاران بار رفتم از درت شرمنده برگشتم

ز هجرانت نترسیدم ولی این بار می ترسم

دمی وصلم، دمی فصلم، دمی قبضم، دمی بسطم

من از بیچارگیّ آخر این کار می ترسم

جهان را قطرۀ اشک غریبی می کند ویران

من از اشکی که می ریزد ز چشم یار می ترسم

تعداد بازدید از این مطلب: 628
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392
نظرات


رسول گرامی اسلام (ص) :

ناسزاگفتن به مؤمن فسق است و جنگيدن با او كفر و خوردن گوشت او (غيبت كردن از وى) معصيت خداست .

سِبابُ المؤمِنِ فُسوقٌ ، و قِتالُهُ كُفرٌ ، و أكلُ لَحمِهِ مِن مَعصيَةِ اللّه ِ . ( ميزان الحكمه،ج5،ص186) 

تعداد بازدید از این مطلب: 605
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392
نظرات


دلایل زیادی وجود دارد که ما از یک فنجان چای داغ لذت ببریم. ما عطر گونه های مختلف چای را دوست داریم، در دست گرفتن یک لیوان چای داغ در یک صبح سرد زمستانی و گرم شدن دست ها دلنشین است و مزه مزه کردن چای در مقابل شومینه یک راه عالی برای رسیدن به آرامش است و مهمتر اینکه پس از گذراندن یک روز پر دغدغه بهترین معجون برای رفع خستگی و تجدید قوای جسمی است ...

در بین چای ها خصوصا برای ما ایرانی ها بطورکلی می توان گفت نوشیدن چای معمولی طرفداران زیادی دارد. اما به جز چای معمولی چای های گیاهی دیگری هم هستند که جنبه دارویی دارند و خواص آنها درمان بیماری های متعددی را موجب می شوند. در ادامه گونه هایی از چای های گیاهی به همراه خواص آنها را برای شما دوستان پرشین استار بازگو می کنیم. امید که همواره شاد و سلامت باشید.

چای گل گاوزبان و سنبل طیب (طبیعت گرم و تر)

خواص: آرام بخش اعصاب، خواب آور، ضد سردردهای عصبی، ضد سودا و صفرا، ضد قولنج و اسپاسم، ضد تشنج و صرع، تقویت کننده قوای جنسی

طرز تهیّه: 4 قاشق چایخوری گل گاوزبان یا 1 قاشق سنبل طیب بعلاوه 1 عدد لیموعمانی

چای بادرنجبویه (طبیعت بسیارگرم)

خواص: در بعضی مزاج ها بالا برنده فشارخون، مقوی قلب و اعصاب خون ساز، تقویت کننده سلول هـای مغزی، خـواب آور، آرام بخش، نشاط آور، ضد بوی بددهان (گیاه مورد علاقه حضرت علی (ع))

طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

تذکر: افرادی که دچار فشار خون هستند با احتیاط مصرف کنند.

چای دارچین (طبیعت گرم و خشک)

خواص: محّرک اعصاب، ضد وسواس و جنون، مؤثر در درمان ناراحتی های گوارشی، دیابت، دردهای استخوانی و سردی بدن، مفرّح و تقویت امور جنسی، تقویت کبد و معده

طرزتهیّه: چند قلم دارچین + 2 لیوان آب چوش + نبات

چای زنجبیل (طبیعت گرم و خشک)

خواص: بالا برنده فشارخون، ضدضعف اعصاب، تقویت حافظه، ضد درد مفاصل، تقویت کننده قوای جنسی، مقوی معده، خون ساز، ضد سم غذایی

طرزتهیّه: یک قاشق چایخوری کوبیده زنجبیل + 2 لیوان آب جوش + نبات

چای اسطو خودوس (طبیعت گرم و خشک)

خواص: آرام بخش اعصاب، تقویت کننده سلول های مغزی، ضدمیگـرن ضدزکام و آسم و برونشیت، ضد اگزما، مؤثر در درمان روماتسیم

طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

چای آویش (طبیعت معتدل)

خواص: بالا برنده فشارخون، تقویت اعصاب، رفع کولیتهای مزمن، مدر ( ادرارآور)، ضد انگل و رطوبت بدن، ضد صفرا، مؤثر در درمان زکام ، سرفه و آسم، اشتهـارآور، کاهش دهنده غلظت خون، مقوی جهاز هاضمه ( گوارش )، تقویت بینایی

طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

چای نعنا یا پونه (طبیعت گرم)

خواص: ضداسهال و استفراغ، ضد نفخ، مقوی معده، خوش بوکننده دهان، رفع خستگی، مؤثردردرمان بیماری های ریوی از جمله تنگی تنفس آسم، سرفه، مقوی قلب ، مؤثردر درمان سرماخوردگی

طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

چای اکلیل کوهی (طبیعت گرم و معتدل)

خواص: گیاه معجزه گر، مقوی اعصاب، مدر (ادرارآور)، ضد عفونت کلیه، ضد صفرا، ضددلهره و اضطراب، ضد زکام و سرما خوردگی، آسم، سیاه سرفه تقویت کننده بدن، مقوی معده، ضد دردهای روماتیسمی، استخوان و کمر، مؤثر در دفع سنگهای کلیه و کیسه صفرا

طرز تهیّه: 2 قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

چای مرزنجوش (طبیعت گرم)

خواص: آرام بخش، بهترین داروی میگرن کهنه و سردردهای، ضد نفخ، ضد سرماخوردگی، ضد اسهال، خلط آور، تب بر، اشتهاآور

طرز تهیّه: 1قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

چای بهارنارنج (طبیعت گرم)

خواص: آرام بخش، تقویت کننده قلب و اعصاب، مفرح و نشاط آور

طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

چای گلپر (طبیعت گرم و خشک)

خواص: تقویت کننده قوی حافظه، ضد فراموشی، ضد صرع، کمک به درمان اسهال، تقویت کننده قوه جنسی کمک به هضم غذا، اشتهاآور، ضد جوش و دُمل

طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

چای آلبالو (دم کرده میوه آلبالو)

خواص: اشتهاآور، کمک به هضم غذا، پایین آورنده فشارخون

طرز تهیّه: آلبالو رسیده بدون دم 200 گرم + 4 لیوان آب جوش + نبات

چای دارچین و زنجبیل

خواص: این نوشیدنی برای تسکین دردهای دوران پریود خانم ها بسیار مفید است.

طرز تهیّه: چوب دارچین خرد شده یک قاشق غذاخوری + زنجبیل به اندازه یک بندانگشت یا یک قاشق چایخوری پودرآن + 3 لیوان آب جوش 30 دقیقه روی حرارت ملایم دم بکشد، در زمان مصرف بهتر است با کمی عسل شیرین شود.

چای پونه کوهی و آویش

خواص: این نوشیدنی برای فصل پاییز و زمستان بسیار مناسب بوده و خاصیّت ضد عفونی کننده دارد، برای سرماخوردگی و دردهای پریود خانم ها بسیار مناسب است.

طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری آویش + یک قاشق غذاخوری پونه + 3 لیوان آب جوش (بهتراست در زمان مصرف با عسل شیرین شود)

چای میوه گل نسترن (طبیعت گرم)

خواص: پایین آورنده فشار خون و قندخون، سرشار ویتامین ث، ضد سرماخوردگی، مقوی معده، ضد اسهال

طرز تهیّه: میوه گل نسترن (15 عدد) در یک قوری (2 لیوان آب جوش) به همراه مقداری نبات دم کرد میل شود.

چای سبز

خواص: ضد سرطان، محرک سیستم ایمنی بدن، کاهش پرفشاری خون، ضد افسردگی، سبب پایین آمدن خطر بیماری انسداد شریان‌ها می‌‌شود، خطر لخته شدن خون و سکته‌ها را کاهش میدهد.

تذکّر: در اصل گیاه چای سبز و سیاه یکی است. در صورتی که برگ تازه چای را به سرعت خشک کنند چای سبز به دست می آید ولی زمانی که برگ چای مورد تخمیر قرار گیرد تغییراتی در رنگ و بـو، مزه و مواد و اثرات آن نسبت به چای سبز ایجاد می شود و چای سیـاه به دست می آید.

چای سیاه (چای معمولی)

خواص: خواص چای سیاه یا همان چای معمولی کمتر از چای سبز است.

عوارض چای سیاه:
1. افزایش ترشح اسید معده که باعث تشدید ناراحتی های معده می شود.
2. چای سیاه مانع از جذب آهن شده و کم خونی ناشی از فقرآهن را تشدید می کند.
3. کافئین موجود در چای سیاه احتمال ایجاد بیماری سیستیت در پستان خانم ها را افزایش می دهد.
4. از نظر طب اسلامی و سنتی چای سیاه باعث افزایش تولید خلط سودا در بدن می شود.

تذکرات در مورد چگونگی دم کردن چای های گیاهی :
1. برای دم کردنی های گیاهی بهتر است از قوری های چینی یا شیشه ای استفاده شود.
2. قوری را روی حرارت غیر مستقیم کتـری یـا سمـاور قرار دهیم.
3. برای دم کشیدن 15 دقیقه کافی است امّا هر چه بیشتر دم بکشد بهتر است.
4. چای را صاف نموده و میل نمائید.
5. دم کشیده و صاف کرده این چای ها تا چند روز قابل مصرف است.

توصیه ها در مورد نوشیدن انواع چای


1. زیاده روی در مصرف هیچکدام از چای ها مفید نیست ولی آنچه شامل همه ی آنها می شود اینست که انواع چای ها خاصیت ضد‌پیری دارند.

2. بهتر است از چـای هایی استفاده شود که بدون مـواد افزونی همچون رنگ دهنده و طعم دهنده ها باشد.

3. جهت کاهش مضرات چای بهتر است با مصلح آن مصرف شود مصلح چای دارچین و یا هل است.

4. هرگز فراموش نکنید که مصرف یک نوع چای گیاهی به طور مداوم باعث بروز عوارض زیادی می شود. از این رو پیشنهاد می شود در طول هفته چای های گیاهی مختلفی که برای شما مفید هستند را بنوشید تا دچار عوارض ناشی از مصرف زیاد آن نشوید. بطور مثال: خوردن چای معمولی به طور مداوم باعث خشکی روده و معده، خشکی سر و سردشدن مغز، بیماریهای کبدی، استسقاء، گرفتگی عضلات و کمبود آهن می شود. خوردن قهوه به طور مداوم باعث اعتیاد به کافئین، ناآرامی، سردرد، بیماری های کبدی میشود. خوردن گل گاوزبان به طور مداوم باعث تپش قلب، کم شدن سوی چشم می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 617
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1392
نظرات

کسی باش که عمری با تو بودن، یک لحظه، و لحظه ای بی تو بودن، یک عمر باشد

تعداد بازدید از این مطلب: 638
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1392
نظرات

 

بینی شما قسمتهای راست و چپ دارد که هر دو قسمت برای تنفس تان بکار میروند، اما در حقیقت دو سوراخ بینی شما متفاوتند و شما میتوانید این تفاوت را حس کنید. حفره سمت راست بینی، نشانگر خورشید و حفره سمت چپ نشانگر ماه است.

وقتی سردرد دارید، سعی کنید که حفره سمت راست بینی تان را ببندید و برای تنفس کردن تنها از حفره سمت چپ استفاده کنید. خواهید دید که بعد از پنج دقیقه سردرد شما خوب خواهد شد.

اگر احساس خستگی میکنید، برعکس اقدام فوق را عمل کنید. حفره سمت چپ بینی تان را ببندید و تنها از حفره سمت راست بینی تان تنفس کنید. بعد از مدتی احساس میکنید که خستگی شما برطرف شده است.

حفره سمت راست بینی شما به گرمی مربوط است و لذا براحتی گرم میشود این درحالی است که حفره سمت چپ بینی تان به سردی مربوط میباشد.

تفریباً همه خانم ها از حفره سمت چپ بینی شان تنفس میکنند، بنابراین با سرعت بیشتری خنک میشوند. اما بیشتر پسر بچه ها با بینی سمت راستشان نفس میکشند

 

آیا توجه کرده اید که وقتی از خواب برمیخیزید، کدام حفره بینی تان سریعتر تنفس میکند؟ اگر از حفره چپ تندتر تنفس میکنید، شما احساس خستگی دارید. بنابراین حفره سمت چپ بینی تان را ببندید و برای تنفس از حفره سمت راست خود استفاده کنید، خواهید دید که بسرعت احساس شادابی میکنید.

دوست من مستمراً سردرد بدی داشت و مکرراً به دکتر مراجعه میکرد و این سردرد باعث شده بود که حتی نتواند براحتی مطالعه کند و شبها نیز چنین سردردی را حس میکرد

او مکرراً قرص های مسکن میخورد اما موثر نبود. تا اینکه تصمیم گرفت از راه تنفس، سردرد خود را بهبود ببخشد. حفره سمت راست بینی اش را بست و سعی کرد از حفره سمت چپش تنفس کند. او مشاهده کرد که در کمتر از یک هفته سردردش بهبود یافت لذا این تمرین را برای مدت یکماه بعد هم ادامه داد. چنین تمرینی برای تنفس کردن و بدون استفاده از قرص های شیمیایی تجربه شده ومفید بوده است.

شما هم امتحان کنید. بی ضرر است

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 578
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1392
نظرات

فضای مجازی نیز مانند فضای واقعی، آدم ها و شگردهای خاص خودش را دارد، این فضا همان قدر که با ابزارهایش به آسان تر انجام شدن کارها کمک می کند، با همین ابزارها نیز می تواند باعث شود عده ای در این فضا کلاهبرداری با شیوه های جدید انجام دهند و ما را در دام بیندازند!

این چیزی است که خواه ناخواه در دنیا وجود دارد، اما فایده های فضای مجازی آنقدر زیاد است که نمی توانیم حتی با وجود خطر کلاهبرداری در این فضا از آن صرف نظر کنیم. پس هر کدام از ما باید برای مراقبت از خود شیوه های این افراد را تا حدودی بشناسیم تا در دام آنها گرفتار نشویم.

اولین کاری که یک کلاهبردار اینترنتی انجام می دهد، جلب اعتماد است. او سعی می کند طوری برخورد یا شرایط را مهیا کند که شما به او اطمینان کنید و مطابق نقشه او پیش بروید. حتما قبل از روشن کردن رایانه خود و اتصال به اینترنت این نکات را به یاد داشته باشید:

1. معمولا کلاهبرداری ها با تماس کلاهبردار آغاز می شود، مثلا برای شما ایمیل یا پیامک می فرستند یا حتی ممکن است به شما زنگ بزنند. در این موارد فرد با جعل یا شبیه سازی اطلاعات خود از ایمیلی که متعلق به او نیست یا آدرس های بسیار مشابه استفاده می کند و از شما درخواست هایی مانند واریز پول به یک شماره حساب یا دادن شماره کارت بانکی یا رمز حساب یا اطلاعات مشابهی را می نمایند. در این موارد حتما شما مجدد با اطلاعاتی که خودتان دارید با تماس گیرنده ارتباط برقرار کنید و هویت تماس گیرنده را بررسی کنید و به یاد داشته باشید بانک ها و شرکت های معتبر از ایمیل های عمومی مانند yahoo و gmail برای ارسال ایمیل استفاده نمی کنند. شماره های موبایل اعتباری و در بعضی مواقع ایرانسل نیز معمولا نشانه خوبی نیستند.

2. مواظب آدرس های مشابه باشید، بسیاری از کلاهبرداری ها، با استفاده از آدرس های بسیار مشابه آدرس های اصلی انجام می شود. پس حتما آدرس سایت هایی را که در آنها اطلاعات وارد می کنید، با دقت بررسی کنید مخصوصا اگر لینک آنها را با ایمیل برای شما فرستاده اند.

3. گول ایمیل هایی که ادعا می کنند شما برنده جایزه شده اید و برای دریافت جایزه خود باید مبلغی را به شماره حسابی واریز کنید را نخورید.

4. اگر شما با کسانی کار می کنید و آنها از طریق ایمیل برای شما فاکتورهایشان را ارسال می کنند، بسیار در معرض خطر هستید! حتما اطلاعات حساب فروشنده را هر بار با او از طریق دیگری غیر از ایمیل هم کنترل کنید.

5. هیچ فایلی را از ایمیل بدون داشتن یک آنتی ویروس مطمئن و به روز شده دریافت نکنید، زیرا بسیاری از کلاهبردارها، با جعل ایمیل های دوستان شما یا با عنوان هایی بسیار فریب دهنده، فایلی را برای شما می فرستند و از شما می خواهند آن را اجرا کنید. با اجرا کردن این برنامه ها، رایانه شما کاملا در دستان کلاهبردارها خواهد بود و به این روش شما همه اطلاعات شخصی خود را تقدیم کلاهبرداران خواهید کرد.

6. اگر مجبور شدید در مکان های عمومی یا کافی نت ها به اینترنت متصل شوید، اگر امکانش را دارید حتما از لپ تاپ خودتان استفاده کنید، رایانه ای که متعلق به شما نیست، ممکن است تمام فعالیت های شما را ذخیره کند و در اختیار دیگران قرار دهد.

7. اگر لپ تاپ، رایانه یا حتی گوشی موبایل کارکرده خریده اید، حتما قبل از شروع به استفاده از آن، تمام درایوهای آن را فرمت کنید و برنامه ها را از نو روی آن نصب کنید و اگر امکانش را دارد، تنظیمات آن را به حالت پیش فرض اولیه برگردانید. شاید این کار در ابتدا کمی زمانبر باشد، اما به دردسرهایی که در آینده ممکن است ایجاد کند، می ارزد.

8. اگر از فروشگاه های اینترنتی خرید می کنید، مطمئن شوید که پشت این فروشگاه شخصی وجود دارد، از قسمت "تماس با ما" فروشگاه ها، شماره تلفن آنها را بردارید و با آنها تماس بگیرید، در هنگام خرید به این فکر کنید که اگر کالا دیر به دست شما رسید، اگر کالای رسیده معیوب بود یا اگر پس از خرید نیاز به استفاده از گارانتی و تعمیر داشت، چه باید بکنید؟ این سوال ها را از فروشنده بپرسید و پس از اطمینان خرید کنید.

9. اطلاعات کارت های بانکی خود را در هیچ سایتی به غیر از سایت اصلی بانک های کشور وارد نکنید. هیچ فروشنده ای اجازه ندارد اطلاعات کارت شما را داشته باشد. همچنین مطمئن شوید سایتی که در آن اطلاعات را وارد می کنید سایت بانک باشد و نه سایتی که شبیه سایت اصلی شبیه سازی شده است.

10. اگر با لحاظ تمام جوانب باز هم گرفتار کلاهبرداری اینترنتی شدید، با پلیس تماس بگیرید. پلیس فتا رسته ای از نیروی انتظامی است که تخصص آنها جرایم رایانه ای است.

هنگام پرداخت الکترونیک مراقب هکرها باشید!

سارقان نوین یا همان هکرها، یک سایت که از نظر ظاهری کاملا مشابه سایت های بانکهاست طراحی کرده و ضمن فریب افراد اطلاعاتشان را سرقت میکنند و به طبع آن حساب فریب خوردگان خالی می شود.

به دو تصویر زیر دقت کنید کاملا مشابه می باشد و کمتر کسی می تواند حدس بزند که یکی از آنها توسط سارقات طراحی شده. تصویر اول متعلق به دروازه پرداخت بانک ملت می باشد و تصویر دوم توسط یک هکر حرفه ای و با هدف سرقت اطلاعات بانکی طراحی شده است.

هنگام پرداخت الکترونیک مراقب هکرها باشید!

سارقان نوین یا همان هکرها، یک سایت که از نظر ظاهری کاملا مشابه سایت های بانکهاست طراحی کرده و ضمن فریب افراد اطلاعاتشان را سرقت میکنند و به طبع آن حساب فریب خوردگان خالی می شود.

به دو تصویر زیر دقت کنید کاملا مشابه می باشد و کمتر کسی می تواند حدس بزند که یکی از آنها توسط سارقات طراحی شده. تصویر اول متعلق به دروازه پرداخت بانک ملت می باشد و تصویر دوم توسط یک هکر حرفه ای و با هدف سرقت اطلاعات بانکی طراحی شده است.

 


تصویر درگاه بانک ملت


سایت طراحی شده توسط یک هکر که به بهانه فروش دیش ماهواره اطلاعات بانکی افراد را سرقت می کرد!

به تشابه دو تصویر زیر نیز دقت کنید. به قدری ماهرانه طراحی شده که کمتر کسی تصور می کند
که یکی از آنها هیچ ارتباطی به بانک پاسارگاد ندارد و تنها اطلاعات شما را به دست هکرها می دهد.


دروازه پرداخت بانک پاسارگاد


این سایت فیشینگ به بهانه فروش کارت شارژ به سرقت اطلاعات می پرداخته است

پس از اینکه فریب خوردگان کلیه اطلاعات خودشان را تقدیم سارق می کردند
بدون اینکه شارژی دریافت کنند با پیغام زیر روبرو می شدند.

لازم نیست بترسید. هکر ها هر چقدر هم بامهارت باشند بازهم تشخیص سایت های تقلبی چندان دشوار نیست کافی است آدرس پرداخت الکترونیک بانک خود را به درستی بشناسید. چراکه هیچ هکری نمی تواند آن را سرقت نماید.

آدرس صحیح دروازه های پرداخت بانک ها از این قرار است:
آدرس پرداخت اینترنتی بانک سامان: sb24.com
آدرس پرداخت اینترنتی بانک پارسیان: pec24.com
آدرس پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد: BankPasargad.com
آدرس پرداخت اینترنتی بانک ملت: bankmellat.ir
آدرس پرداخت اینترنتی بانک سینا: esinabank.com
آدرس پرداخت اینترنتی بانک ملی: bankmelli-iran.com

در بعضی از درگاه های بانکها، به این نکته اشاره می شود که افراد قبل از واریز به آدرس صحیح دروازه بانک توجه نمایند.

راه دیگر تشخیص سایت های فیشینگ هم در قسمت URL سایت کاملا واضح است. حتما دقت داشته باشید که در کنار آدرس سایت عبارت https ذکر شده باشد.
کارشناسان وجود علامت قفل مانند در کنار صفحات آدرس اینترنتی را هم در تشخیص اعتبار سایت موثر می دانند.
پس تنها در صورتی که به این دونکته ساده (آدرس پرداخت الکترونیک بانک و درج https در آدرس سایت دقت کنید) با خیالی راحت می توانید از یک خرید اینترنتی لذت ببرید.

منبع:پرشین استار

تعداد بازدید از این مطلب: 552
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392
نظرات

شاید شما هم جزو آن دسته از کاربران باشید که چند ماهی است تلویزیون بزرگ و مناسب LED خریداری کرده و علی‌رغم پرداخت هزینه‌ی بالا و علاقه زیاد به تماشای تلویزیون، احساس درد و خستگی زیادی در چشمانشان می‌کنند؛ ما در این مقاله به عوامل مرتبط با این موضوع می‌پردازیم و به دنبال راه چاره‌ای آن هستیم. بیایید با هم این مشکل و راه حل آن را بررسی کنیم.

پرسشی که شاید بسیاری از کاربران مطرح کنند این است که آیا تماشای تلویزیون‌های صفحه عریض از نوع LED LCD می‌تواند به چشم آسیب برساند یا موجب بروز خستگی در آن شود؟

اجازه دهید موضوع را با هم موشکافی کرده و از نزدیک بررسی کنیم. اول از همه اینکه ما پزشک متخصص نیستیم، اما این موضوع را از پزشکان بسیاری پرسیده‌ایم. ظاهرا آسیب‌های چشمی که در حین تماشای تلویزیون به وجود می‌آیند موضوعی شایع است، اما در صورت بروز هرگونه آسیب بهتر است در اولین فرصت به چشم پزشک مراجعه و از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل نمایید.

مشکل از کجاست؟

یکی از عمده‌ترین دلایل بروز آسیب‌های چشمی، تماشای صفحات نمایش کوچک و پرنور تلویزیون در محیط تاریک است. به دلیل تاریکی محیط عنبیه‌ی چشم گشادتر (بازتر) می‌شود تا نور بیشتری به کره‌ی چشم وارد شود. زمانی که صفحه‌ی نمایش تلویزیون بخش بسیار کوچکی از فضای روبروی شما را پر کرده است، عنبیه قادر نیست آن قدرها که باید بسته شود.

به عبارت دیگر، اگر نوری که در اتاق روشن موجود است به اندازه‌ی 80 درجه‌ی نوری یا (Foot-lamberts) باشد، عنبیه به طور طبیعی گشادتر از زمانی خواهد بود که همه‌ی اتاق تاریک‌تر بوده و تنها صفحه‌ی نمایش تلویزیون با همین مقدار تابش روشن است.

یعنی، تمرکز نور در تاریکی نه تنها به آسیب‌های چشمی ختم می‌شود، بلکه سردرد را نیز در پی خواهد داشت. از این گذشته این شرایط علی رغم سرزنده بودن فرد به بروز خستگی در وی و چشمانش منجر می‌شود.

از دیگر عوامل موثر در این زمینه می‌توان به تمرکز بیش از اندازه به یک نقطه‌ی خاص اشاره کرد که رفع این نقیصه تا حدودی دشوار و وقت‌گیر خواهد بود. اما تمام توصیه‌هایی که از منظر یک متخصص فناوری – و نه یک چشم‌پزشک – می‌توانیم به شما زومیتی های عزیز ارائه کنیم عبارتند از:

گام نخست (راه آسان):

تقریباً تمامی LCDها دارای تنظیماتی برای نور زمینه خود هستند. برای نیل به این مهم می‌توانید سطح کلی نور زمینه‌ی تصویر خروجی را کاهش دهید و میزان آن را تا اندازه‌ی مورد نظر پایین بیاورید. اگر هرگز این تنظیمات را تغییر نداده‌اید و همان تنظیمات اولیه‌ی کارخانه است، احتمالاً اعداد مربوطه در بالاترین حد خود قرار دارند. به خصوص کاهش این اعداد و بهبود میزان درخشندگی نور می‌تواند تماشای تلویزیون در شب را راحت‌تر کند. این کار همچنین به ارتقای طیف رنگ مشکی و بهینه‌سازی تصویر کمک شایان توجهی می‌کند. (البته توجه داشته باشید که این کار به تغییر نسبت کنتراست تصویر ختم نمی‌شود).

اگر تلویزیون شما فاقد تنظیمات نور زمینه است، بهتر است به مرحله دوم رجوع کنید.

در صورتی که از تلویزیون‌های پلاسما استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم میزان کنتراست تصویر را کم کنید. تغییر میزان نور خروجی که ارتباطی هم به تلویزیون‌های LCD ندارد، موجب تار شدن تصویر می‌شود. در تلویزیون‌های پلاسمای جدید سامسونگ، تنظیماتی وجود دارد که نور سلول یا (Cell Light) نام داشته و شباهت زیادی به تنظیمات نور زمینه دارد، که با کم و زیاد کردنش می‌توان میزان خروجی نور تصویر را تغییر داد.

مرحله‌ی 2 (راه ساده‌تر):

بهترین راه برای مقابله با انواع آسیب‌ها و خستگی‌های چشمی روشن‌تر کردن محیط اتاق است. پیش‌تر اذعان کرده‌ام که این مرحله به دو دلیل راه خوبی است: نخست، بسیاری از شما مثل من ترجیح می‌دهید که در اتاقی تاریک به تماشای فیلم و تلویزیون بنشینید. و دوم اینکه، گاهی اوقات به دلیل جای‌گیری نورهای اتاق، بازتاب آن بر روی صفحه نمایش می‌افتد که برای رفع این بازتاب‌ها می‌توانید به این راهنما مراجعه کرده و محیط تلویزیون HDTV خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که خبری از بازتاب نور در آن نباشد.

گزینه‌ی دیگری که در پیش روی دارید، خریداری یا ساخت نور محیطی مناسب برای کم کردن حجم تاریکی اتاق است. این نور که می‌توان آن را در پشت تلویزیون قرار داد به رنگ خاکستری است که رنگی خنثی است. بدین ترتیب می‌توانید با افزایش میزان نور محیط از بروز آسیب‌های چشمی جلوگیری کنید؛ این در حالی است که این نور تغییر محسوسی در نور خروجی تلویزیون نخواهد داشت. برای ساخت چنین منبع نوری می‌توانید در اینترنت گشتی بزنید.

مرحله‌ی سوم (راهی که قدری دشوار است):

در این مرحله باید تا اندازه‌ای ابعاد و اندازه‌های نمایش را افزایش دهیم. در واقع صفحه نمایشی که به مراتب بزرگ‌تر است، می‌تواند بخش بیشتری از فضای پیش چشم شما را پر کند. از این گذشته، این احتمال وجود دارد که تلویزیون‌های بزرگ‌تر، از مدل‌های تازه‌تری باشند که دارای قابلیت تنظیم نور زمینه هستند. یا اینکه مدلی از تلویزیون پلاسما وجود دارد که آنقدر پر نور نیست که به چشمان شما آسیب برساند.

حتی می‌توانید از یک دستگاه پروژکتور به جای تلویزیون معمولی خود استفاده نمایید. جالب است بدانید پروژکتورها به اندازه‌ی تلویزیون‌های غول‌آسا گران نیستند؛ از این گذشته می‌توان آن را به سادگی در اتاق‌ نصب و راه‌اندازی نمود. اگر نگران مشاهده‌ی تلویزیون یا فیلم‌ها در حین روز هستید، می‌توانید همچنان از LED LCD فعلی خود استفاده کنید و برای برنامه‌های شبانه از پروژکتور بهره ببرید.

این راه آخر را حتی می‌توان از اول نیز انجام داد؛ البته اگر بخواهید و پول لازم برای تهیه یک صفحه نمایش 100 اینچی نو را داشته باشید!

تعداد بازدید از این مطلب: 561
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392
نظرات


در سال 2002 میلادی در حدود 580 میلیون كاربر اینترنتی شناسایی شده است و این تعداد در سال 2004 میلادی به یك میلیارد نفر افزایش یافته است ؛ قابل پیش بینی است كه در چند سال اخیر بیشتر فعالیت های انسان با استفاده از كامپیوتر و اینترنت خواهد بود . پس ضروری است كه هر فرد باید خیلی زود بر عملیات اینترنتی مسلط و توانا شود . 

بسیاری از مراكز رایانه ای دارای مركز آموزش و آزمون مهارت های IT هستند كه در صورت قبولی در این آزمون گواهینامه ی بین المللی به افراد اعطا می گردد .

بوسیله ی یك دستگاه رایانه و یك خط تلفن ، در هر زمان و هر مكان ، خیلی ساده می توان به شبكه ی گسترده ی اینترنت متصل گردید و از این پایگاه بزرگ ، می توان به هر مقدار ، اطلاعات آموزشی ، فرهنگی ، اجتماعی ، ورزشی و هنری دریافت نمود .

فواید اینترنت

ـ ارتباط مستقیم با دنیای خارج به اشكال گوناگون ( صوتی ، تصویری ، نوشتاری و ...)

ـ استفاده از پایگاه های اینترنتی بسیار ارزشمند (سایت های گوناگون)

ـ امكان ایجاد محیطی برای دادن اطلاعات دلخواه با فضای بسیار جذاب ( وبلاگ ، محیطی بسیار متنوع برای هنرنمایی نوجوانان)

‹‹ برای استفاده ی صحیح از اینترنت حتماً قبل از استفاده از آن باید بستر سازی نمود و فرهنگ آن را درخانواده به وجود آورد .گام اول این كه والدین باید به استفاده از اینترنت مسلط باشند . ››

نكاتی در مورد راه های استفاده ی صحیح از اینترنت

1 . مكان مناسب ؛ رایانه برای استفاده از اینترنت باید در معرض دید باشد و تمام افراد خانواده حق استفاده از آن را داشته باشند .

2 . زمان مناسب ؛ بهترین زمان برای استفاده از رایانه در طول روز است . هیچ گاه به فرزندان نباید اجازه داد در دل شب از اینترنت استفاده كنند .

3 . معرفی سایت های مفید برای كودكان ؛ اینترنت مملو از سایت های بسیار ارزشمند است كه والدین باید از قبل آن ها را شناسایی كنند و در اختیار فرزندان قرار دهند .

4 . معرفی موتور جستجوی مناسب در اینترنت ؛ كودكان و نوجوانان برای استفاده از اینترنت جهت تحقیق و پژوهش نیاز به یك موتور جستجوی مناسب اینترنتی دارند كه یكی از مناسب ترین آن ها كه امكان جستجوی كلمات فارسی را نیز دارد ، گوگل است كه می توان از طریق سایت www.Google.com از این امكان استفاده نمود .

فراموش نكنیم كه هنگام استفاده از موتورهای جستجو حتماً در كنار فرزندان حضور داشته باشیم زیرا امكان دارد كلمات یافت شده مربوط به سایت های نامناسب باشد .

5 . شناسایی دوستان كامپیوتری فرزندان ؛ كودكان و نوجوانان فقط با افراد خاصی ارتباط رایانه ای دارند . در اولین فرصت آن ها را شناسایی كرده و از سالم بودن آن ها اطمینان پیدا كنیم .



چت ( ‍‍Chat ) به معنی گپ خودمانی است ؛ اتاقی برای گفتگوی مستقیم و زنده با افرادی كه از هویت آن ها هیچ اطلاعاتی نداریم . پس استفاده از آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود .



در كشور ما یكی از مهمترین علل گرایش نوجوانان به جنس مخالف ، ارتباط از طریق چت می باشد .

تا سن 14 سالگی فرزندان باید با والدین خود وارد شبكه شوند و راه های صحیح استفاده از آن را در این مدت فرا بگیرند .



راه های نظارت اولیا بر عملكرد فرزندان

مراقب باشیم ؛ نظارت والدین بر عملكرد فرزندان همیشه باید به صورت نامحسوس و غیر مستقیم باشد.

1 . آگاهی كامل اولیا از رایانه و اینترنت

2 . آگاهی از راه های دست یابی اولیا به سایت های اینترنتی استفاده شده ( از طریق گزینه History و یا Address bar و Temporary internet files) و اطلاعات گرفته شده ( از طریق ‌گزینه ی Search برای جستجوی تمام فایل های صوتی و تصویری اعم از مخفی و غیرمخفی)

3 . جلوگیری از قرار دادن هرگونه رمز عبور و یا قفل گذاری بر روی فایل ها و قسمت های دیگر دستگاه

چگونگی مواجهه ی اولیا با استفاده ی نادرست از اینترنت

در صورت استفاده ی نادرست ، به صورت مرحله ای بدین گونه عمل شود:

1 . تمام اطلاعات نامناسب ، بدون این كه كاربر متوجه شود ، در اولین فرصت پاك شوند .

( از طریق گزینه History و Internet Options )

2 . شواهد و قرائنی ارائه گردد كه از موقعیت فرزندان در استفاده از اینترنت آگاهی داریم .

( در این مرحله والدین بدون اشاره به خطاها ، رفتاری از خود نشان می دهند كه غیر مستقیم آگاهی خود را از عملكرد غلط آنان نشان می دهد . )

3 . گفتگوی صمیمانه و دادن هشدار به فرزندان

4 . ساز و كارهای بازدارنده مانند : قهر كردن ، تحریك عواطف و محرومیت در استفاده از رایانه و ...
تعداد بازدید از این مطلب: 602
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : یک شنبه 1 ارديبهشت 1392
نظرات

چهل نکته درباره‌ی انتخابات از مقام معظم رهبری

 
چهل نکته درباره‌ی انتخابات
 

1. سرمایه‌گذاری انسانی
انتخابات سرمایه‏گذارى عظیم ملت ایران است؛ مثل این‌که شما سرمایه‏ى سنگین و عظیمى را در بانک می‌گذارید، بانک با آن کار می‌کند و شما از سودش استفاده می‌کنید؛ انتخابات یک چنین چیزى است. ملت ایران سرمایه‏گذارى عظیمى را می‌کند، سپرده‏گذارى بزرگى را انجام می‌دهد و سود آن را می‌برد. آراء یکایک شما مردم سهمى است از همان سرمایه‏گذارى و سپرده‏گذارى. هر رأیى که شما در صندوق مى‏اندازید، مثل این است که یک بخشى از پول آن سپرده را دارید تأمین می‌کنید. یک رأى هم اهمیت دارد. هرچه انتخابات پرشورتر باشد، عظمت ملت ایران بیشتر در چشم مخالفان و دشمنانش دیده خواهد شد؛ براى ملت ایران حرمت بیشترى خواهند گذاشت؛ دوستان شما هم در دنیا خوشحال می‌شوند. عظمت ملت ایران را حضور مردم در انتخابات نشان می‌دهد.
بیانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) 1/1/1388

2. ثمره مردم‌سالاری دینی

انتخابات در کشور ما یک حرکت نمایشى نیست. پایه‏ى نظام ما همین انتخابات است. یکى از پایه‏ها، انتخابات است. مردم‏سالارى دینى با حرف نمی‌شود؛ مردم‏سالارى دینى با شرکت مردم، حضور مردم، اراده‏ى مردم، ارتباط فکرى و عقلانى و عاطفى مردم با تحولات کشور صورت می‌گیرد؛ این هم جز با یک انتخابات صحیح و همگانى و مشارکت وسیع مردم ممکن نیست. این مردم‏سالارى، عامل پایدارى ملت ایران است. این‌که شما توانسته‏اید در طول این سى‌سال از نهیب ابرقدرت‌ها نترسید، این‌که ابرقدرتها هم غیر از نهیب نتوانستند ضربه‏ى اساسى به شما بزنند، این‌که جوانان کشور در ورود به میدان‌هاى گوناگون این شجاعت و اخلاص را نشان می‌دهند، ناشى از مردم‏سالارى دینى است.
بیانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) 1/1/1388
3. هدیه‌ی امام
انتخابات نماد حرکت اسلامى در کشور ماست. انتخابات، هدیه‌ى اسلام به ملت ماست. امام بزرگوار ما حکومت اسلامى به روش انتخاباتى را به ما یاد داد. حکومت اسلامى در ذهن‌ها و خاطره‌ها به شکل خلافت‌هاى موروثى به یادگار مانده بود؛ خیال مى‌کردند حکومت اسلامى یعنى مثل خلافت بنى‌امیه و بنى‌عباس یا خلافت ترکان عثمانى؛ یک نفر با نام و شکل ظاهرى خلیفه، اما با باطن و عمل فرعون و پادشاهان مستبد؛ بعد هم که از دنیا مى‌رود، یک نفر را به جاى خود معین کند. در ذهن مردم دنیا، حکومت اسلامى به این شکل تصویر مى‌شد؛ که بزرگترین اهانت به اسلام و حکومت اسلامى بود. امام، حکومت اسلامىِ به روش انتخابات مردم و حضور مردم و تعیین منتخب مردم را - که لبّ اسلام است - بار دیگر براى مردم ما معنا کرد و در جامعه‌ى ما تحقق بخشید.
بیانات در مراسم شانزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینى (ره) 14/3/8413
4. مسئله‏ى اول، شرکت در انتخابات
انتخاب رئیس جمهور یعنى انتخاب رئیس قوه‏ى مجریه و کسى که اغلب امکانات کشور در اختیار اوست. و مى‏بینید اگر چنان‌چه رئیس جمهورى شور و نشاط و شوق و اراده داشته باشد، چه خدمات بزرگى را براى این کشور انجام می‌دهد؛ می‌خواهند این نباشد. من عرض می‌کنم: همه باید اصرار داشته باشید که در انتخابات شرکت کنید. به نظر من مسئله‏ى اول در انتخابات، مسئله‏ى انتخاب این شخص یا آن شخص نیست؛ مسئله‏ى اول، مسئله‏ى حضور شماست. حضور شماست که نظام را تحکیم می‌کند، پایه‏هاى نظام را مستحکم می‌کند، آبروى ملت ایران را زیاد می‌کند، استقامت کشور را در مقابل دشمنى‏ها زیاد می‌کند و دشمن را از طمع ورزیدن به کشور و از فکر ضربه زدن و توسعه و فساد و فتنه منصرف میکند. این یک مسئله‏ى بسیار مهم است؛ پس مسئله‏ى اول، شرکت در انتخابات است.
بیانات در جمع مردم استان کردستان‏ در میدان آزادى سنندج‏ 22/2/1388
5. برای حضور حداکثری تلاش کنید
مسأله‌ى اول، مشارکت است. در زمینه‌ى مشارکت مردم، هر طور که مى‌توانید، روى خانواده‌ها و دوستانتان کار کنید. مشارکت، یکى از اساسى‌ترین مسائل است. حضور مردم براى پیشرفت و صیانت کشور لازم است. نه این‌که اگر عده‌ى زیادى شرکت نکردند، این‌ها به نظام «نه» گفته‌اند؛ به‌هیچ‌وجه این‌طورى نیست. آن‌هایى که به‌خاطر «نه» گفتنِ به نظام نمى‌آیند، درصد خیلى کمى‌اند. یک‌عده به‌خاطر بى‌حالى نمى‌آیند؛ یک‌عده به‌خاطر بى‌حوصلگى نمى‌آیند؛ یک‌عده روز جمعه کار دیگرى دارند و نمى‌آیند؛ این‌ها را شما راه بیندازید. والّا کسانى‌که معتقد به نظام و قانون اساسى نیستند و دلشان براى بیگانگان و نفوذ آن‌ها پر مى‌زند و منتظر آمدن بیگانگان هستند، درصد بسیار کمى‌اند.
بیانات در دیدار دانشجویان بسیجى 5/3/1384
6. رأی دادند تا نه بگویند!
این‌ها هیچ‌وقت دست از بدگویى کردن نسبت به جمهورى اسلامى و هر تشکیلاتى در دنیا که با آن موافق نباشند، برنمى‌دارند. اگر مردم ایران در یک انتخابات پرشور شرکت کنند، یک‌طور حرف مى‌زنند؛ اگر شرکت نکنند، یک‌طور دیگر حرف مى‌زنند... در انتخابات دوم خرداد سال هفتادوشش- که انتخابات پرشورى شد؛ جمعیت عظیمى شرکت کردند که البته بى‌سابقه نبود و آن درصد قبلاً هم در بعضى از انتخابات‌هاى دیگر شرکت کرده بودند؛ اما در آن انتخابات درصد بسیار خوبى شرکت کردند- رادیوهاى بیگانه گفتند ملت ایران جمع شدند و رأى در صندوق‌ها ریختند، براى این‌که به جمهورى اسلامى بگویند نه! شما را به خدا ببینید؛ مردم به دعوت رهبرى، نظام و مسؤولان آمدند و مسؤولى را براى جمهورى اسلامى انتخاب کردند. وقتى که شلوغ بود و جمعیت پاى صندوق‌ها با درصد بالا شرکت کردند، آن‌طور گفتند؛ در انتخابات شوراها هم که در شهرهاى بزرگ، مخصوصاً تهران، شرکت مردم خیلى پایین بود، باز گفتند مردم شرکت نکردند؛ یعنى به جمهورى اسلامى گفتند نه! بنابراین و به‌نظر آن‌ها اگر مردم در انتخابات شرکت کنند، گفته‌اند نه؛ اگر شرکت هم نکنند، گفته‌اند نه! تبلیغات دشمن این‌گونه است. هرچه هم مردم شرکت کنند، تبلیغات دشمن هست.
دیدار استادان و دانشجویان قزوین26/9/1382

7. آبروی ملی

از حدود یک سال پیش، دستگاه‌هاى تبلیغاتى دشمنان ملت ایران، با یک شیب ملایمى شروع کردند علیه این انتخابات حرف زدن و اقدام کردن و مطلب ساختن؛ دستگاه‌هاى امنیتى‏شان هم مشغول شدند به خبرگیرى و گمانه‏زنى و پیشنهاد دادن. روى این انتخابات حساسند... در درجه‏ى اول، هدفشان تعطیل شدن انتخابات است که انتخابات نباشد... درست در نقطه‏ى مقابل خواست دشمنان، همه‏ى ما باید در انتخابات حضور فعالى داشته باشیم. انتخابات آبروى ملى ماست؛ انتخابات یکى از شاخص‌هاى رشد ملى ماست؛ انتخابات وسیله‏اى براى عزت ملى است. وقتى ببینند که ملت ایران با شور و با شعور و با درک کامل و آگاهى پاى صندوق‌هاى رأى می‌روند، معنایش چیست؟ معنایش این است ملت براى خود حق و توان تصمیم‏گیرى قائل است؛ می‌خواهد در آینده‏ى کشور اثر بگذارد و مسئولان کشور و مدیران اصلى کشور را انتخاب کند.
بیانات در جمع مردم استان کردستان‏ در میدان آزادى سنندج‏ 22/2/1388
8. بهانه‌های بنی‌اسراییلی!
بنده معتقدم که در این انتخابات، ملت باید به عنوان یک تکلیف و یک حق شرکت کند... دشمنان ما مى‌خواهند اصلاً انتخابات برگزار نشود. چرا؟ براى این‌که بتوانند شاهدى بیاورند که در ایران مردم‌سالارى و دمکراسى نیست. وقتى ما انتخابات برگزار مى‌کنیم، حربه‌ى آنها گم مى‌شود. بنابراین اولین خواسته‌هاى آن‌ها برگزار نشدن انتخابات است... گام دوم این است که اگر نتوانستند، انتخابات را متهم کنند. خواهند گفت در انتخابات تقلب شده؛ خواهند گفت انتخابات تبعیض‌آمیز است؛ خواهند گفت چرا فلانى رد صلاحیت شد... آن‌جایى هم که رد صلاحیت نیست، باز همین حرف‌ها را مى‌گویند. در انتخابات دور دوم شوراها مطلقاً رد صلاحیت نبود. همان آدم‌هایى که واقعاً به نظام عقیده‌یى ندارند، آمدند در انتخابات شرکت کردند و به‌خاطر بى‌اعتنایى مردم رأى هم نیاوردند؛ اما باز هم حرف مى‌زنند! به‌هرحال این‌ها انتخابات را زیر سؤال مى‌برند. دشمن با یک انتخابات موفق، سراسرى و پُرشور مخالف است.
بیانات در دیدار دانشجویان و اساتید دانشگاه‌هاى استان کرمان 19/2/84
9. از کاه، کوه نسازید!
انتخابات در دوره‏هاى گذشته سالم بوده. در مواردى که شبهاتى پیش مى‏آمد، ما فرستادیم تحقیق کردند، دنبال کردند. در یکى از مجالس گذشته شایعاتى پیدا شد، بعضى‏ها دلایلى آوردند، حرف‌هایى زدند که انتخابات ناسالم است؛ توقع داشتند که در برخى از شهرهاى مهم از جمله تهران، انتخابات ابطال شود. ما افراد وارد و مطلعى را فرستادیم تحقیق کردند، مطالعه کردند؛ دیدند نه، خدشه در انتخابات نیست. در بین هزارها صندوق ممکن است در دو تا، پنج تا صندوق خدشه‏هایى به وجود بیاید. این، انتخابات را خراب نمی‌کند. این هم مال بعضى از اوقات بوده است. گاهى یک گروهى، یک جناحى - از این جناح‌هاى معمولى کشور که شماها این جناح‏بندى‏ها را می‌شناسید - که بر سر کار بودند، نتیجه‏ى انتخابات به ضرر آن‌ها و به نفع جناح مقابل شده؛ مکرر این اتفاق افتاده. چطور این انتخابات را کسى ممکن است زیر سؤال ببرد؟
بیانات در دیدار جمعى از معلمان، پرستاران و کارگران 9/2/1388
10. ورودى‌هاى میدان سیاست باید کنترل شود
یقیناً ورودى‌هاى میدان سیاست باید کنترل شود. میدانِ اداره‌ى کشور و مدیریت کشور است؛ مگر شوخى است؟ یک کشور را مى‌خواهند دست یک نفر بسپرند؛ لذا باید ورودى‌هاى این میدان کنترل شود و معلوم گردد کسى که دارد مى‌آید، کیست؛ اصلاً عُرضه‌ى این کار را دارد یا ندارد؛ بعد، اعتقاد به این کار دارد یا ندارد؛ بعد، اصلاً مى‌فهمد در کشور چه کار باید کرد یا نه. ملاک‌هایى وجود دارد؛ باید کسانى باشند که این ملاک‌ها را ببینند و بسنجند؛ قانون اساسى این را پیش‌بینى کرده. شما معیارها را مى‌دانید. خوشبختانه کشور ما کشور جوانى است؛ لذا چهره‌ى جوان کشور اقتضاء مى‌کند که یک نشاط خوب و قوى و جوانانه در کل دستگاه اجرایى وجود داشته باشد. نگاه کنید ببینید واقعاً چه کسى طرفدار انقلاب و طرفدار دین و طرفدار عدالت و طرفدار عدم تبعیض بین فقیر و غنى است؛ چه کسى کفایت و دنبال‌گیرى و نشاط لازم را دارد؛ چنین کسى را پیدا کنید.
بیانات در دیدار دانشجویان بسیجى 5/3/1384
11. از جاده‌ی انصاف خارج نشوید
کسانى که براى انتخابات خود را نامزد می‌کنند، بدانند که انتخابات یک وسیله‏اى است براى بالا بردن توان کشور، براى آبرومند کردن ملت؛ انتخابات فقط ابزارى براى قدرت‏طلبى نیست. اگر بناست این انتخابات براى اقتدار ملت ایران باشد، پس نامزدها بایستى به این اهمیت بدهند و این را در تبلیغاتشان، در اظهاراتشان و در حضورشان رعایت کنند. مبادا نامزدها در اثناى فعالیت‌هاى انتخاباتىِ خودشان جورى رفتار کنند و حرفى بزنند که دشمن را به طمع بیندازند. رقابت‌ها را منصفانه کنند، حرف‌ها را منصفانه کنند، از جاده‏ى انصاف خارج نشوند. خوب، به طور طبیعى هر نامزدى حرفى دارد و حرف مقابل خود را رد میکند؛ این رد و ایراد فى نفسه اشکالى ندارد؛ اما مشروط بر این‌که تویش بى‏انصافى نباشد، کتمان حقیقت نباشد. میدان براى همه باز است؛ بیایند در میدان انتخابات خود را بر مردم عرضه کنند. اختیار با مردم است؛ مردم هر جورى که فهمیدند، تشخیص دادند، هشیارى آن‌ها به آن‌ها کمک کرد، ان‏شاءاللَّه همان جور عمل خواهند کرد.
بیانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) 1/1/1388
12. مردم چه تقصیری دارند؟
آن کسانى هم که دستى در تبلیغات دارند، فضاى سیاسى کشور را آشفته نکنند؛ بدگویى از این، اهانت به آن، معارضه‌ى جناح‌هاى سیاسى با هم. مردم چه تقصیرى کرده‌اند که بایستى ذهن آن‌ها به خاطر انگیزه‌هاى مختلف سیاسى اشخاص و گروه‌ها و جناح‌ها و مجموعه‌ها، آشفته و مغشوش شود. این‌ها بگذارند فضاى انتخابات سالم باشد. البته هرکس حق دارد از خود و نامزد انتخاباتى خود دفاع و حمایت کند؛ این مانعى ندارد. تبلیغات در حد متعارف و بدون اسراف و زیاده‌روى، خیلى خوب است؛ اما اهانت، تخریب و بدگویى - این‌کارهایى که جزو رسوم زشت بعضى از کشورهاى غربى است - را کنار بگذارند؛ بگذارند مردم در یک فضاى آرام، با تشخیص، با بصیرت و بدون سراسیمگى انتخاب کنند.
خطبه‌هاى نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی 2/8/1385

13. رحمت الهی آلوده نشود
بعضى از تخریب‌ها البته از روى بى‌توجهى بود؛ بعضى از آقایان و نامزدها یا طرفداران آن‌ها با محاسباتى، حرف‌هایى نسبت به نظام زدند که واقع‌بینانه نبود؛ خیلى از مثبتات نظام، از کارهاى بزرگ نظام نادیده گرفته شد و سیاه‌نمایى شد. و پیشرفت‌هاى عظیمى که به وسیله‌ى دولت‌ها در این سال‌ها به وجود آمده، ندیده گرفته شد؛ این‌ها از روى غفلت بود، لیکن بعضى از این تخریب‌ها از روى غفلت نبود. تعدادى از نامزدهاى انتخابات ریاست جمهورى مورد تخریب قرار گرفتند؛ تخریب‌هاى غیر منصفانه و ناجوانمردانه... این، حادثه‌ى بدى بود. رحمت الهى را نباید با این‌گونه کارها آلوده کرد.
بیانات در دیدار رئیس و مسؤولان قوه‌ى قضائیه و خانواده‌هاى شهداى فاجعه‌ى هفتم تیر 7/4/1384
14. آب در آسیاب دشمن نریزید
دشمنان ایران و ایرانى می‌دانند که مایه‏ى ایستادگى و اقتدار این ملت و اراده‏ى مستحکم او، همین ایمان اسلامى او بود؛ می‌خواهند این را از او بگیرند. آن‌ها تبلیغات جهانى را در همین جهت سازماندهى می‌کنند. ما باید هوشیار باشیم؛ مسئولین ما باید هوشیار باشند؛ نامزدهاى انتخابات باید هوشیار باشند. مبادا نامزدهاى انتخابات ریاست جمهورى در تبلیغات خود براى دل‌خوشى دشمنان حرفى بر زبان جارى کنند. رضایت خدا را باید در نظر گرفت، رضایت اولیاء را باید در نظر گرفت. آن چیزى را باید معیار قضاوت قرار داد که مایه‏ى ایستادگى ملت است، مایه‏ى استحکام ملت است، مایه‏ى استقامت مردم است و او پایبندىِ محکم به اسلام است.
بیانات در جمع تعدادى از خانواده‏هاى شهداء 3/3/1388
15. مردم را نگران نکنید
نامزدهاى محترمى که تاکنون نام‏نویسى کرده‏اند و مشغول تبلیغات و اظهاراتى هستند... سعى کنند با انصاف عمل کنند. اثبات و نفى‏شان با توجه به حق و صدق باشد. چیزهایى را که انسان می‌شنود، باور نمی‌کند که از زبان نامزدها و آن کسانى که دنبال این مسئولیت‌ها هستند، از روى صدق و صفا خارج شده باشد. گاهى انسان حرف‌هاى عجیب و نسبت‌هاى عجیبى می‌شنود. این حرف‌ها مردم را نگران می‌کند؛ کسى را هم به گوینده‏ى این حرف‌ها دلبسته و علاقه‏مند نمی‌کند! نامزدهاى محترم توجه داشته باشند: اذهان عمومى را تخریب نکنند. این همه نسبت خلاف دادن به این و آن، تخریب‌کننده‏ى اذهان مردم است؛ واقعیت هم ندارد؛ خلاف واقع هم هست. بنده که از همه‏ى این آقایان اوضاع کشور را بیشتر می‌دانم و بهتر خبر دارم، می‌دانم که بسیارى از این مطالبى که بعنوان انتقاد درباره‏ى وضع کشور و وضع اقتصاد و این‌ها می‌گویند، خلاف واقع است؛ اشتباه می‌کنند. ان‏شاءاللَّه اشتباه است. امیدواریم که خداوند متعال براى این ملت خیر و صلاح و آبادانى کامل را مقدر فرموده باشد.
بیانات در جمع مردم استان کردستان‏ در میدان آزادى سنندج‏ 22/2/1388
16. اختیارات بی‌نظیر در اختیار رییس‌جمهور
انتخابات یک حادثه‌ى مهم است؛ چون مردم اختیار کشور را براى مدت چهار سال به دست انسانى خواهند داد؛ و اوست که مى‌تواند در این مدت بودجه و درآمد و نیروى انسانى و سازمان‌هاى کشور را به‌کار بگیرد؛ یا درست، یا خداى نکرده نادرست؛ یا کامل، یا خداى نکرده ناقص؛ یا همراه با صحت عمل، یا خداى نکرده دچار شائبه‌هاى سوءعمل؛ یا با توجه به نیازهاى مردم، متوجه به باز کردن گره‌هاى زندگى مردم، متوجه به رفع مشکلات انبوهى که وجود دارد، یا خداى نکرده بى‌اعتنایى به این‌ها. پس انتخابات از این جهت بسیار مهم است که ملت ایران مى‌خواهد اداره‌ى کشور را براى چهار سال به دست انسانى بسپرد که از لحاظ قانونى اختیارات بسیار وسیعى دارد، امکانات بى‌نظیرى در اختیار دارد و مى‌تواند ملت و کشور را چهار سال و یا حتّى بیش از چهار سال جلو ببرد؛ و مى‌تواند متوقف نگه دارد یا خداى نکرده به عقب برگرداند.
بیانات در مراسم شانزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینى (ره) 14/3/1384
17. توصیه به نامزدها
به آقایان محترمى که در این میدان هستند، این چند توصیه را عرض مى‌کنیم: در تبلیغاتشان ارزش‌هاى نظام را ندیده نگیرند؛ همدیگر را تخریب نکنند و از دادن آمارهاى سست بپرهیزند... با مردم با کمال صداقت حرف بزنند؛ هرچه عقیده‌شان هست، به مردم بگویند. اگر بخواهند در دل مردم اثر بگذارند، این صداقت، بیشتر در دل مردم اثر مى‌گذارد. آن چیزى که حقیقتاً عقیده و نیت آن‌هاست، آن را به مردم بگویند؛ اختیار با مردم است که چیزى را انتخاب کنند. وحدت ملى را خدشه‌دار نکنند. طورى نباشد که به خاطر جذب یک دسته یا یک گروه، حرفى بزنند که وحدت ملت خدشه‌دار شود. وعده‌هایى که معلوم است نمى‌توانند به آن‌ها عمل کنند، به مردم ندهند. آن‌چه که در چارچوب قانون اساسى است و امکانات مملکت از امکانِ آن حکایت مى‌کند، آن را به مردم بگویند. بله، به مردم قول بدهند که اگر رأى آوردند، با همه‌ى قوا و قدرتِ خودشان و با اتّکال به خدا و با اتّکاى به مردم، مدیریت عالى و کلان کشور را در دست مى‌گیرند و پیش مى‌برند؛ «خذها بقوّة»؛ با قوت این مأموریت را به دست بگیرند و پیش بروند و در هیچ‌جا ضعف نشان ندهند.
بیانات در خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران 28/02/1380
18. همیشه نگران تبلیغاتم
یکى از کارهایى که بنده - چه در تبلیغات انتخابات مجلس و چه در انتخابات ریاست جمهورى - همیشه نگران آن هستم، این است. نه خودشان تبلیغات پُرخرج کنند، نه به طرفدارانشان اجازه دهند. بعضى افراد ممکن است بگویند به ما ربطى ندارد؛ این کار پُرخرج را دیگران مى‌کنند. شما بگویید نکنند. خوشبختانه آن‌گونه که اطّلاع پیدا کردم، ساعت‌هاى فراوانى براى نامزدها وقت گذاشته‌اند که از طریق تلویزیون و رادیو با مردم حرف بزنند... خیلى خوب؛ این بهترین تبلیغات است. رادیو و تلویزیون همه‌جا وجود دارد؛ چه نیازى هست که براى تبلیغات گوناگونِ رنگینى که بعضى جاها مى‌کنند، پول زیادى مصرف شود که احیاناً بعضى افراد هم نتوانند خودشان آن خرج را کنند و مجبور باشند از کسانى بگیرند و خداى نکرده وام‌دار شوند؟
بیانات در خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران 28/2/1380
19. گره را باز کنید!
مردم از دعواهاى سیاسى و اختلافات سیاسى و من خوبم و تو بدى خسته‌اند؛ مردم این چیزها را دوست نمى‌دارند. در کشور کارهاى زیادى هست که باید انجام بگیرد؛ کارهاى زیادى هم انجام گرفته است. مشکلات فراوانى وجود دارد که باید برطرف شود؛ گره‌هایى هست که باید باز شود. در کشور باید فساد ریشه‌کن شود؛ تبعیض نباشد؛ به طبقه‌ى مستضعف و محروم - بخصوص مستضعفینِ بى‌دست و پا - به‌طور ویژه توجه شود؛ این‌ها وظایف اسلامى ماست؛ وظایفى است که قانون اساسى بر دوش همه‌ى مسؤولان کشور گذاشته است؛ هیچ‌کس نمى‌تواند خود را از این کارها برکنار بدارد. دعواهاى لفظى، شعارهاى لفاظى‌گونه، اسم از مفاهیم مبهم و بى‌سروته آوردن، مشکل مردم را حل نمى‌کند؛ مردم احتیاج دارند به این‌که در میدان عمل و کار، با لجن‌هایى که نمى‌گذارد این دریاچه‌ى مصفا طراوت لازم را داشته باشد، مبارزه شود.
بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم 25/3/1384
20. رییس جمهوری برای همه
اختلاف نظرهایى که در دوران انتخابات پیش مى‌آید، ممکن است کدورت‌هایى را بین بعضى از برادران و خواهران به‌وجود بیاورد؛ نگذارید این کدورت‌ها باقى بماند. فرض کنید یکى از شما دو رفیق، طرفدار یک نفر هستید؛ دیگرى هم طرفدار یک نفر دیگر. در مقام بحث و مجادله، شما مى‌خواهى حرف خودت را ثابت کنى؛ او هم مى‌خواهد حرف خودش را ثابت کند؛ لذا ممکن است از هم کدورت پیدا کنید. این کدورت‌ها روز جمعه باید زیر خاک دفن شود و تمام گردد. کسى که روز جمعه با انتخاب مردم برگزیده شد، او دیگر رئیس جمهور همه است؛ چه کسانى که به او رأى داده‌اند، چه کسانى که به دیگرى رأى داده‌اند... همه موظفند نسبت به کسى که رئیس جمهور شد، همکارى و همدلى نشان دهند. کسى که شوراى نگهبان او را تأیید کرده است، در واقع مُهر صلاحیت به او زده است. اختلاف و دعوا سر پیدا کردن صالح‌تر است.
بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم 25/03/1384
21. هرکس برنامه‌هاى خودش را بگوید
من به همه‌ى کسانى که نامزد انتخابات ریاست جمهورى هستند و طرفداران آن‌ها صمیمانه عرض مى‌کنم که فضاى کشور را فضاى دشمنى و نقار و تشنج و اختلاف نکنند. البته ملت این‌طور نیستند؛ گروهى هستند که اگر مجموع‌شان را بشمریم، به چند هزار نفر نمى‌رسند - بالاخره هر کس طرفدارانى دارد – این‌ها فضاى روزنامه‌ها و دستگاه‌هاى ارتباط جمعى را متشنج مى‌کنند. فضا باید دوستانه باشد؛ هر کس حرف‌هاى خودش را بزند و برنامه‌هاى خودش را بگوید و کارى را که خودش مى‌تواند بکند، بیان کند؛ به دیگران چه کار دارند؟ فضا را متشنج نکنند؛ فضا را برادرانه و صمیمانه بکنند.
بیانات در دیدار خانواده‌هاى شهدا 3/3/1384
22. مسابقه خدمت
انتخابات در کشور ما باید مسابقه‌اى براى خدمت باشد، نه مسابقه‌اى براى کسب قدرت. انتخابات اسلامى این‌گونه است. آن‌جایى که دعوا بر سر قدرت است، آن‌طورى مى‌شود که شما در بعضى از انتخابات دنیا مشاهده مى‌کنید. یک نمونه‌اش را هم در انتخابات اخیر امریکا دیدید. آن‌جا دعوا بر سر قدرت است؛ دست به یقه‌اند؛ هر طرف مى‌خواهد قدرت را به حزب و مجموعه‌ى خودش منتقل کند. مسأله، مسأله‌ى کسب قدرت است. صریحاً هم مى‌گویند: تلاش مى‌کنیم تا به قدرت و مقام برسیم. در منطق اسلامى، قدرت و عزّت و آبرو و خوش‌نامى و امکانات، فقط و فقط براى خدمت به مردم و حرکت دادن خود و جامعه و کشور در راه نظام مقدّس اسلامى و رسیدن به آرمانهاى بلندى است که انسان‌ها نیازمند آنند. این مسند، مسابقه براى خدمت و زحمت‌کشى است.
بیانات در جمع کثیرى از مردم استان گیلان در استادیوم شهید عضدى شهرستان رشت 11/2/1380

23. خصوصیات کاندیدای اصلح
به همه‌ى برادران و خواهران و همه‌ى ملت عزیز ایران سفارش مى‌کنم که فضاى انتخابات را، هم گرم و هم سالم نگه دارند. کسانى که به یک نامزد انتخاباتى علاقه‌مندند، مراقب باشند به خاطر علاقه‌ى به او، نامزد دیگر را تخریب نکنند؛ این بین مردم اختلاف و نقار ایجاد مى‌کند؛ علاوه بر این‌که تخریب اساساً کار درستى نیست و فایده‌یى هم ندارد. کسى که با تخریب یک نامزد انتخاباتى مى‌خواهد آراء او را کم کند، به مقصود خودش دست پیدا نمى‌کند؛ هم یک کار غلط و خلاف منطق و در موارد بسیارى خلاف شرع انجام مى‌گیرد، هم فایده‌یى گیر او نمى‌آید. فضا را سالم نگه دارید. شما از نامزد خودتان حمایت کنید، دیگران هم از نامزد خودشان حمایت کنند و به او رأى دهند. در پیدا کردن نامزد مورد نظر دقت کنید. به کسى گرایش پیدا کنید که به دین مردم، به انقلاب مردم، به دنیاى مردم، به معیشت مردم، به آینده‌ى مردم و به عزت مردم اهمیت مى‌دهد.
بیانات در مراسم شانزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینى (ره) 14/3/1384
24. حمایت از معیارها
البته بدیهى است که رهبرى از فرد خاصى حمایت نمى‌کند؛ از معیارها حمایت مى‌کند. ما دنبال این هستیم که این معیارها تحقق پیدا کند. بنده دنبال این هستم که شخصى سر کار بیاید و قوه‌ى مجریه را اداره کند که خود را خدمت‌گزار مردم بداند و توانایى داشته باشد و به آرمان‌هاى امام و نظام اسلامى معتقد و پایبند باشد و حقیقتاً عدالت و مبارزه‌ى با فساد براى او حائز اهمیت باشد.
بیانات در اجتماع بزرگ مردم کرمان 11/2/1384

25. انتخاب اصلح، تشخیص خود مردم

درباره‏ى موضع رهبرى در مورد انتخابات، گمانه‏زنى و شایعه و این‌ها همشیه بوده و خواهد بود. بنده یک رأى دارم، آن را در صندوق مى‏اندازم. به یک نفرى رأى خواهم داد، به هیچ‌کس دیگر هم نخواهم گفت که به کى رأى بدهید، به کى رأى ندهید؛ این تشخیص خود مردم است. بنده گاهى از دولت حمایت می‌کنم، دفاع می‌کنم؛ بعضى سعى می‌کنند براى این کار معناى نادرستى جعل و ابداع کنند. نه، من از دولت‌ها همیشه دفاع می‌کنم؛ منتها اگر دولتى بیشتر مورد تهاجم قرار گرفت و احساس کردم حملات غیر منصفانه‏اى می‌شود، بیشتر دفاع می‌کنم. من طرفدار اِعمال انصافم؛ من می‌گویم باید منصف باشیم. رفتارها را نگاه کنیم؛ این ربطى به انتخابات ندارد، بحث انصاف و بى‏انصافى است. حمایت کردن از خدمت‌گزاران در کشور، وظیفه‏اى است که هم من دارم، هم همه دارند؛ این مربوط به اعلام موضع انتخاباتى نیست.
بیانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) 1/1/1388
26. ذوب در هدف
دنبال آرمان‌هاى حقیقى در قالب و لباس عملى آن بگردید. نه باید دنبال ایده‌آل‌هایى بود که عملى و اجرایى نیستند، نه باید به کم قانع شد و از آن آرمان‌ها دور ماند. آنچه همواره باید مورد نظر باشد، چشم‌انداز بیست‌ساله است؛ این چشم‌انداز خیلى مهم است. و من به شما عرض کنم؛ به شهادت افرادى که کارشناس و متخصص این کار هستند، این چشم‌انداز کاملاً عملى است؛ یعنى به ‌هیچ‌وجه در آن، بلندپروازى‌هاى بیهوده و بى‌پشتوانه وجود ندارد. درست نگاه کنید، دقت کنید و چشم‌انداز بیست‌ساله را بخوانید. ما ملت ایران با این قانون اساسى جامع و با این ارکان نظام- اگر خوب کار کنند و درست کار کنند- مى‌توانیم در ظرف بیست سال کشور خود را به نقطه‌ى اوج و قله‌اى که در این چشم‌انداز تصویر شده، برسانیم. سیاست‌ها را در نظر داشته باشید. سیاست‌ها بر اساس این چشم‌انداز تنظیم شده است. قانون‌ها باید با سیاست‌ها هماهنگ باشد؛ یعنى در دل سیاست‌ها جا بگیرد و به سمت این چشم‌انداز حرکت کند. آن چشم‌انداز هم بر پایه‌ى اسلام است. باید همه‌ى وقت و همت و شغل را مصروف همین اهداف کرد و در واقع ذوب در این اهداف شد.
دیدار با نمایندگان هفتمین دوره‌ى مجلس شوراى اسلامى 27/3/1383
27. پیشرفت و عدالت، دو روی سکه
برای دهه‌ی چهارم... دو شاخص عمده وجود دارد که باید این دو را حتماً بدست بیاوریم: یکی پیشرفت است، یکی عدالت. ما مثل بعضی از کشورها و نظام‌های دنیا فقط به پیشرفت فکر نمی‌کنیم؛ ما پیشرفت را همراه با عدالت می‌خواهیم... خیلی از کشورها هستند که از لحاظ علمی پیشرفت کرده‌اند و به آمارها و شاخصهای اقتصادی آنها که نگاه می‌کنیم، ملاحظه می‌کنیم که مثلاً درآمد سرانه‌ی آنها خیلی هم بالاست؛ اما مسئله‌ی مهم این است که این درآمد سرانه در میان ملت چه جور تقسیم می‌شود؛ این آن نکته‌ای است که نظام‌های غیر الهی و نظام‌های رونوشت‌کرده‌ی از نسخه‌های استکباری، دیگر به آن توجه نمی‌کنند. ما نمی‌توانیم توجه نکنیم؛ ما می‌خواهیم کشورمان از همه‌ی جهات ـ از لحاظ علمی، از لحاظ اقتصادی، از لحاظ فناوری، از لحاظ سیاسی ـ به پیشرفت برسد، مردم به رفاه دست پیدا کنند؛ اما در کنار پیشرفت، می‌خواهیم کشور عادلانه و با عدالت اداره بشود؛ این مهم است. نه عدالتِ بدون پیشرفت مطلوب است، نه پیشرفتِ بدون عدالت. عدالت بدون پیشرفت یعنی برابری در عقب‌ماندگی، برابری در فقر؛ این را نمی‌خواهیم. پیشرفت بدون عدالت را هم هرگز مطالبه نمی‌کنیم؛ پیشرفت، همراه با عدالت.
بیانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) 1/1/1387
28. عزت، حکمت و مصلحت
عزت و حکمت و مصلحت، یک مثلث الزامى براى چارچوب ارتباطات بین‌المللى ماست... ما نمى‌خواهیم عزتمان را با تکیه بر نژاد و ناسیونالیسم و حرف‌هایى که متأسفانه همه‌ى دنیا با تکیه به آن‌ها دور خودشان یک حصار مى‌کشند، ثابت کنیم... نه! ما براى خودمان، عزت را بر اساس اعتقاد و ایمان توحیدى- که خاصیت و شاخصه‌ى تفکر اسلامى است- و دل بستن به خدا و محبت به بندگان و خلایق الهى و لزوم خدمت به آن‌ها قایلیم. هر ملتى ذخیره‌اى دارد. ملت ما هم ذخایر خیلى فراوانى دارد؛ ذخایر فرهنگى، پرونده‌ى بسیار درخشان در صحنه‌ى علم جهانى، در صحنه‌ى سیاست جهانى، در صحنه‌هاى گوناگون. ما بناى فخرفروشى نداریم. اگر خوبى، براى خودت هستى؛ اگر پولدارى، براى خودت هستى؛ اگر قدرتمندى، براى خودت هستى؛ ارتباطاتت با ما، ارتباطات و علایق انسان با انسان است. بنابراین، عزت یعنى تحمیل هیچ‌کس را قبول نکردن... حکمت، یعنى حکیمانه و سنجیده کار کردن. هیچ‌گونه نسنجیدگى را نباید در اظهارات دیپلماتیک و هرآنچه که مربوط به سیاست خارجى و ارتباطات جهانى است، راه داد. همه‌چیز باید سنجیده باشد. آدم نباید هرچه به دهانش آمد، بگوید. باید ملاحظه کنیم که آیا این سخن با موازین منطق و خرد منطبق است، یا منطبق نیست. اگر منطبق نیست، آن را کنترل کنیم. باید حکیمانه برخورد کنیم. فقط در حرف زدن نیست؛ در معاشرت‌ها و برخوردها هم باید حکیمانه برخورد کرد... مراد مصلحت شخص من و شما نیست، که اگر ما این اقدام را کردیم، ممکن است برایمان گران تمام بشود. نه، گران هم که تمام بشود، مگر ما که هستیم؟ اگر کارى به مصلحت کشور و به مصلحت انقلاب است، ولى به مصلحت شخص من نیست، گو مباش؛ چه اهمیتى دارد؟ مصلحت، یعنى مصلحت انقلاب، و این مصلحت همه‌جانبه است؛ یعنى از رفتار شخصى ما شروع مى‌شود.
سخنرانی در دیدار با مسؤولان وزارت امور خارجه و سفرا و کارداران جمهورى اسلامى ایران 18/04/1370
29. سه رکن مدیریت
سه بخش عمده در مسؤول وجود دارد؛ سه آمادگى و احساس مسؤولیت: اوّل این‌که، براى نفسِ کار و عمل آماده باشد. تنبلى و بى‌حالى و سهل‌انگارى و کار را به دست حوادث و قضا و قدر سپردن، اوّلین بلایى است که ممکن است یک مدیر را از صلاحیت کافى و لازم ساقط کند. جدّى بودن در کار، آرام نداشتن براى کار، احساس مسؤولیت براى اصل اقدام و کار و وظیفه‌اى که بر عهده گرفته، بسیار مهم است... دوم، مسأله‌ى آمادگى و استعداد و تعهّد براى انجام کار است؛ به همان نحوى که سیاست‌هاى کلّى و برنامه‌هاى اساسى کشور آن را اقتضا مى‌کند. اگر کشور، سیاست مشخّصى را در مقوله‌اى پذیرفته است، کسى که اجراى بخشى از بخش‌هاى کشور را مى‌پذیرد، باید آن را در همان جهت کار و به همان سمت و با همان هدف پیش ببرد و هدایت کند؛ ولو خود او، آن سیاست را به طور کامل تثبیت نکرده باشد... رکن سوم، حفظ طهارت و تقواست. حفظ پاکیزگى در عمل است. اجتناب از هرگونه خداى ناکرده اختلاط با اهداف غیر مشروع یا اهداف غیر مقبول و غیراخلاقى است. این، شأن سوم است. مدیر خوب، مدیرى است که هر کارى را به عهده مى‌گیرد، با رعایت اصول اخلاقى صحیح، انجام دهد. در نظام اسلامى، چیزى که به شدّت با آن مقابله مى‌شود، رسوخ فساد است. در نظام اسلامى، با اعتقاد بد و نادرست، این‌طور مقابله نمى‌شود که با عمل غیر صحیح و عمل غیراخلاقى و خداى ناکرده رسوخ فساد مبارزه مى‌شود.
بیانات در مراسم تنفیذ حکم دوره‌ى دوم ریاست جمهورى 12/5/1372
30. ساده‌زیستِ دردآشنا!
من نسبت به شخص، هیچ‏گونه نظرى ابراز نمی‌کنم؛ اما شاخص‌هایى وجود دارد. بهترین، آن کسی است که درد کشور رابفهمد
تعداد بازدید از این مطلب: 511
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : محمدمهدی
تاریخ : یک شنبه 1 ارديبهشت 1392
نظرات

هر چند همه گناهان در عذاب قبر و یا افزایش آن موثرند . اما در برخی از روایات از تاثیر گناهانی خاص که برخی از آنها حتی کبائر هم محسوب نمی شوند، سخن به میان آمده است که عبارتند از :

 

1-سخن چینی 

 

2-اجتناب ننمودن از نجاسات 

3-کناره گیری مرد از زن

4-زنا

 

5-القاب بد 

6-رنجش دیگران

7-ور پاش نمودن آب وضو

8-بلند گذاشتن سبیل

منبع:کتاب شگفتیهای عالم برزخ نوشته دکتر علی غضنفری ص152-153-154

تعداد بازدید از این مطلب: 592
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


به وبلاگ ما خوش آمدید کانون فرهنگی هنری شهدای ثارالله - شهرستان بروجرد تلفن :06642465900


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود